1515
Annons
Innehåll från DinteroAnnons

Smidigare betalning på nätet

Dintero levererar en oberoende plattform för olika betallösningar för butiker och nätbutiker. Det är en typisk one stop shop med målet att komma ifrån komplexiteten i betalbranschen.

De flesta av Dinteros kunder är små och medelstora företag inom detaljhandeln, men bolaget har även stora kunder som Life, Europris, Staples och Jula.

Redan i början av 2020 lanserades Dintero Checkout – ett system som ger slutkunden en sömlös och flexibel betallösning. I november samma år tog Dintero sedan ett stort steg framåt när de fick koncession som betalföretag.

Så kan företagen halvera sina kostnader för betalningslösningar 

Växer snabbt

Konkurrensen på marknaden för betaltjänster skärps. Dintero ses som en tydlig utmanare, men själva menar de att deras lösning skiljer sig en del från vad till exempel Klarna, Stripe och Nets erbjuder.

Dintero satsar på en flexibel checkout med flera olika betallösningar i kombination med en god och lättillgänglig kundtjänst. Dessutom ska priserna vara rimliga. Resultatet är att utmanaren växer: 2021 fördubblades omsättningen och kundbasen tredubblades. Dessutom har Dintero solida investerare, bland annat Schibsted. 

– Vi är inne i en mycket god utveckling. Kunderna får allt de behöver för digitala betalningar hos oss, säger Growth Manager Magnus Gleditsch.

Kunderna förväntar sig snabba och smidiga lösningar

Under de senaste åren har konsumenterna börjat förvänta sig sömlös checkout med flera betalmetoder att välja mellan. Dintero erbjuder alternativ som Swish, Visa/Mastercard, Vipps, QR-kod och delbetalning (Walley). Dintero har således den flexibilitet och snabbhet som krävs av ett ungt och expansivt företag.

– Marknaden sätter allt större värde på snabbhet. De stora traditionella aktörerna inom betalning präglas av sina strukturer och sitt arv och är inte lika snabba att reagera. Vi började varken som bank eller kreditinstitut utan har satsat på tekniken i första hand och på att bygga en solid plattform redan från start, berättar Gleditsch.

Dintero finns nära kunderna och tillhandahåller en fast KAM till varje kund. Dessutom har de en kundtjänst som är gemensam för alla och som kunderna ger högt betyg. 

Nya produkter och tjänster som väcker intresse

Dintero har precis lanserat en B2B-lösning så att deras kunder kan erbjuda faktura för sina företagskunder. Dintero ser även en ökad efterfrågan på sin produkt Split Payment, en tjänst som innebär att aktörer kan dela upp sin betalning på flera leverantörer. Betalningen delas upp automatiskt mellan mottagarna, så att processen blir smidig för slutkunden.

– Med Split Payment hjälper vi fler aktörer att komma in på plattformar och marknadsplatser, säger Gleditsch.

Nöjda kunder

Nätbutiken Glass og Interiør, som erbjuder hela 20 000 produktlinjer, bytte till Dintero 2020. En bra betallösning är en förutsättning för butiken, men det har länge varit en utmaning att hitta en leverantör som erbjuder en bra teknisk lösning och bra support till rimligt pris.

– Vi har fått uppleva överraskande många dåliga betallösningar, både med avseende på tekniken och supporten. När vi skulle byta leverantör förra året pratade jag därför med flera kollegor i branschen. Det var då jag fick Dintero rekommenderat, berättar Henrik Hulaas, chef för Glass og Interiør.

– Vi har haft enbart goda erfarenheter av Dintero, fortsätter Hulaas. Plattformen är användarvänlig och har alla betallösningar som våra kunder efterfrågar. Vi kommer snabbt i kontakt med supporten när vi behöver, och dessutom har de väldigt bra priser.

Nyfiken på Dintero? Läs mer här 

 

 

Mer från Dintero

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Dintero och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?