1515

Användarstorm: Spotify dränerar Iphones batteri – så ser du om du är drabbad

Sedan Apples senaste uppdatering av operativsystemet IOS till Iphone har antalet klagomål mot Spotify ökat. 

Flera nischmedier som bevakar Apple har de senaste dagarna rapporterat om forum fyllda med vittnesmål om överhettade telefoner och batterier som laddas ur.

Användare rapporterar om att Spotify drar ur deras batterier.
Användare rapporterar om att Spotify drar ur deras batterier.

En dryg vecka har gått sedan uppdateringen IOS 15 släpptes och batteriproblemen började för många användare. Enligt vittnesmålen rör det sig även i många fall om telefoner med den tidigare versionen, IOS 14.8.

I telefonens batteriinställningar har de som drabbats kunnat identifiera att det är Spotifys SPOT +0,12% Dagens utveckling app som belastar telefonen tyngre än vanligt.

Många av klagomålen har riktats mot Spotify i bolagets eget supportforum.  Streamingjätten har inte officiellt kommenterat problemet, men supportpersonal har svarat.

I forumet står att läsa att bolaget har noterat klagomålen och skickat det vidare till berörda team. Det har bekräftats att de tittar på det och lovar att återkomma med en lösning snarast – när det kan blir är dock oklart.

Vidare rekommenderas användare som upplever problem att avinstallera och installera om sin app, samt att stänga av bakgrundsuppdateringar i telefonens inställningar.

Sajten Macrumors skriver i en artikel i ämnet att även om Spotify ser ut som den felande länken så kan problemet också ligga i en bugg hos Apple AAPL -1,17% Dagens utveckling .

IOS 15 har haft en låg rad problem från start, skriver sajten, bland annat problem i kontakten mellan nya Iphone 13 och Apple Watch men också med Spotifykonkurrenten Apple music.

 


Innehåll från AdmincontrolAnnons

Transparens och kundfokus – Admincontrol lanserar automatiserad webshop

Mari Nygård, Head of datarum, Admincontrol.
Mari Nygård, Head of datarum, Admincontrol.

Admincontrol tillhandahåller plattformar och tekniska verktyg för styrelsearbete, due diligence och andra affärskritiska processer. För att göra kundresan ännu smidigare och mer transparent har de nu utvecklat en webshop – för att snabbt och på begäran kunna möta kundens behov.

– I dagens digitala samhälle vill vi kunna bemöta kunden on-demand utefter deras önskemål, säger Feras Ibrahim, affärsutvecklare, Admincontrol.

Admincontrol grundades 2005 i Norge och har idag över 100 medarbetare i Skandinavien, Storbritannien och Nederländerna. I produktportföljen finns bland annat datarum, som är en due diligence-plattform för M&A, kapitalanskaffning och rekonstruktioner. 

– Vid en M&A-process är det otroligt viktigt att ha en säker portal för delning av den konfidentiella information som finns mellan de olika parterna. Datarum är ett tryggt och användarvänligt verktyg för den typen av affärskritiska processer, säger Mari Nygård, Head of datarum, Admincontrol.

Tillgänglighet och transparens i fokus med nya webshopen

Admincontrol belyser vikten av tillgänglighet och transparens inför kunden. Som en naturlig utveckling av detta har de uppdaterat sin webshop till att bli automatiserad, lättnavigerad och med all nödvändig information tillgänglig.

Klicka här för att komma till Admincontrols Webshop 

– Vi hade en teori om att när det finns ett behov av att använda ett datarum behöver processen gå relativt fort. Vi vill väldigt gärna kunna erbjuda kunderna snabb och personlig service, något som möjliggörs med vår nya webshop, säger Mari Nygård.

– Vårt mål är att webshopen likt våra datarum ska vara användarvänlig och enkel att hantera, samtidigt som Datarummen erbjuder den avancerade funktionalitet som krävs vid due diligence-processer, säger Feras Ibrahim.

Inom ett år har den digitala försäljningen gått från 5% till 15 % av den totala försäljningen. 

Siktar på en majoritet digital försäljning

Eftersom M&A-processer kan variera i tid erbjuder Admincontrol en prenumerationsmodell där prisplanen löper månatligt – och prissättningen finns tillgänglig i webbshoppen. 

– I framtiden kommer sannolikt en majoritet av vår försäljning ske via webbshoppen och då vill vi att all information ska finnas där – enkelhet tillsammans med transparens har visat sig vara nyckeln till framgång, avslutar Feras Ibrahim.

 

Mer från Admincontrol

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Admincontrol och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?