Annons

Blågul lågprisvåg rullar ut i världen

I skuggan av H&M och Ikeas globala lågprisframgångar är flera svenska prispressare på stark frammarsch. Försäljningsrekord hör numera till vanligheten och etableringstakten är hög.
Men när allt fler lågpriskedjor växer ökar konkurrensen. Och bakom hörnet väntar dollarhotet.

FÖREGÅNGARE. Ikea, med varuhus i bland annat Shanghai, är en svensk kedja som etablerat sig världen över med ett lågt pris som konkurrensmedel.
FÖREGÅNGARE. Ikea, med varuhus i bland annat Shanghai, är en svensk kedja som etablerat sig världen över med ett lågt pris som konkurrensmedel.Foto:Ye li juan/ ASSOCIATED PRESS / TT

Läs Di Digitalt i 3 månader för endast 197 kr

ord. pris 429kr/mån

spara
1090 kr

Få tillgång till allt digitalt innehåll i 3 månader för 197 kr. Därefter tillsvidare med 25% rabatt, endast 322 kr/mån i 12 månader. Alla priser är inklusive moms.

Ta del av villkoren

Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

Tillgång till över 1 100 aktiekurser i realtid

Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev


Betala som

Betalsätt

Genom att klicka på ”Godkänn köp” godkänner jag Dagens industri AB:s prenumerationsvillkor och bekräftar att jag tagit del av Dagens industris AB:s personuppgiftspolicy.

Vänligen notera att fr.o m 1 februari 2023 är det vårt koncernbolag Bonnier News AB som ansvarar för kundrelationen samt för behandlingen av dina personuppgifter, vi uppdaterar då personuppgiftspolicyn och användarvillkoren.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1090kr
Prenumerera