Annons

Dolt miljöhot slår mot markköp

Risken för okända, men höga, miljöskulder gör att svenska företagare tvekar inför att expandera genom företagsköp.
En köpare riskerar att få med sig miljöskulder på upp till 300 miljoner kronor – även om föroreningen är över 40 år gammal och mycket svår att upptäcka.

MINERAD MARK. Nicklas Skår, miljöjurist hos Svenskt Näringsliv, fotograferad vid Vinterviken i Stockholm. Området förorenades av Alfred Nobels sprängmedelstillverkning i slutet av 1800-talet.
MINERAD MARK. Nicklas Skår, miljöjurist hos Svenskt Näringsliv, fotograferad vid Vinterviken i Stockholm. Området förorenades av Alfred Nobels sprängmedelstillverkning i slutet av 1800-talet.Foto:Oskar Omne

Läs Di Digitalt i 3 månader för endast 197 kr

ord. pris 429kr/mån

spara
1090 kr

Få tillgång till allt digitalt innehåll i 3 månader för 197 kr. Därefter tillsvidare med 25% rabatt, endast 322 kr/mån i 12 månader. Alla priser är inklusive moms.

Ta del av villkoren

Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

Tillgång till över 1 100 aktiekurser i realtid

Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev


Betala som

Betalsätt

Genom att klicka på ”Godkänn köp” godkänner jag prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News AB:s personuppgiftspolicy. Bonnier News AB ansvarar för kundrelationen samt för behandlingen av dina personuppgifter.

Dagens industri är en del av Bonnier News.

Innehåll från Journey AgencyAnnons

Digital marknadsföring är avgörande för företagets tillväxt

Den stora digitala omställningen som har skett under de senaste åren gör att företag i dag måste möta sina kunder på nätet för att säkra sin tillväxt. Genom rätt digital marknadsföring kan du på ett effektivt sätt nå både nya och befintliga kunder och säkra din framtida tillväxt.

– Precis som med traditionell marknadsföring kräver digital marknadsföring att du jobbar efter en långsiktig strategi som gör att du syns genom bruset. Gör du det rätt så är digital marknadsföring det absolut mest träffsäkra och kostnadseffektiva sättet att stärka företagets varumärke och öka din försäljning, säger Fredrik Viktorsson, CEO på Journey Agency.

Journey Agency hjälper sina kunder med allt inom digital marknadsföring. Företaget har bland annat hjälpt Moderna djurförsäkringar att öka sin trafik med mer än 500 procent och vann även Svenska SEO-priset inom kategorin Djur 2022. Journey Agency har även hjälpt Haglöfs, som ökat sin organiska intäkt med 117 procent under pågående samarbete. 

– Vi har byggt upp en bred kompetens inom digital marknadsföring för både B2B- och B2C-företag och kan hjälpa våra kunder med långsiktiga helhetslösningar. Genom att utnyttja synergieffekter mellan alla kanaler, maximerar vi effekten av all marknadsföring, berättar Fredrik Viktorsson. 

SEM, SEO och Webbanalys

Genom smart sökmotormarknadsföring, sökmotoroptimering och webbanalys skapas de bästa förutsättningarna att synas på nätet. 

– Genom att mäta och utvärdera kvalitativa och kvantitativa data kan du snabbt förstärka eller förändra dina insatser och nå ett bättre resultat. Analyserna är även mycket viktiga för oss som byrå, för att bättre förstå våra kunders alltmer komplexa verksamheter. Därför gör vi dem för alla kunder, oavsett vilka tjänster de köper, förklarar Fredrik Viktorsson.

Journey Agency blev under 2022 certifierad som ”Great Place To Work”, vilket är viktigt för byrån. De är dessutom nominerade till Årets Byrå 2023.

– Våra kunder kan känna sig trygga i att vi verkligen brinner för våra kunder och för våra medarbetare. Att skapa morgondagens inkluderande och hybrida arbetsplats är ett sätt för oss att säkra spetskompetens och ligga i framkant ut mot våra kunder även framöver, avslutar Fredrik Viktorsson. 

Om Journey Agency

Vi är en prisbelönt digital byrå med kontor i Stockholm och Oslo. Vi designar, kodar, kommunicerar och marknadsför fantastiska varumärken och företag till världen. Vi är kreativa, datadrivna och resultatinriktade – och vi hjälper dig att växa. Kontakta oss via se.journeyagency.com för mer information.

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Journey Agency och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1090kr
Prenumerera