1515
Innehåll från Volvo CarsAnnons

Volvo lanserar ny elbilsversion – här är viktigaste nyheterna

Volvo breddar utbudet av elbilar.

Nu lanseras helelektriska Volvo XC40 Recharge – en bil som ska göra tekniken tillgänglig för fler svenska bilister.

Här är de viktigaste nyheterna om modellen. 

Allt om den nya elbilen från Volvo 

Volvo har idag två helelektriska modeller på marknaden, SUV:en XC40 och crossovern C40. XC40 har hittills endast funnits med dubbla elmotorer och fyrhjulsdrift, men lanseras nu med framhjulsdrift och en räckvidd på upp till cirka 40 mil. 

– Vi breddar vårt utbud av elektriska modeller med ett attraktivt erbjudande på den svenska marknaden, säger Volvo Car Sveriges vd Jessica Span.

Köp – eller abonnera

XC40 Recharge går att beställa online, antingen för köp eller abonnemang genom Care by Volvo. Abonnemanget kan tecknas för 36 månader eller också ett flexibelt upplägg där kunden har 30 dagars uppsägningstid och kan då välja att lämna tillbaka bilen eller byta till en annan Volvomodell. 

Den som beställer sin XC40 Recharge online får på köpet ett omfattande paket med tjänster. Volvo Originalservice, försäkring och garanti ingår i tre år. Vagnskadegarantin tillsammans med försäkringen ger ett skydd som motsvarar en traditionell helförsäkring. 

Google infotainment

Även den nya framhjulsdrivna XC40 Recharge har ett helt nytt infotainmentsystem som drivs av operativsystemet Android. Här får förare och passagerare tillgång till Google Assistant, Google Maps och Google Play där man kan hämta hem ytterligare appar.  

Nya XC40 Recharge är alltid uppkopplad, och precis som en smartphone uppdateras bilen trådlöst. Det gör att bilen tvärtemot vad som är vanligt idag, faktiskt kommer att bli bättre och bättre med åren. 

Nya helelektriska Volvo XC40 Recharge går att köpa online från 529 900 kr och då ingår även tre år med garanti, försäkring och Volvo Originalservice. 

Bygg din egen XC40 Recharge – precis som du vill ha den!  

 

Mer från Volvo Cars

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Volvo Cars och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?