ANNONS:
Till Di.se
START BÖRS MARKNADSNYTT BEVAKNINGAR
ANNONS

Innehåll från Viaduct

Viaduct: ”Digital affärskommunikation är en del av vårt DNA”

Sedan 1990-talet har det svenska teknik- och informationsföretaget Viaduct arbetat med utveckling av smart och automatiserad administration baserad på elektronisk affärskommunikation – EDI. Ann Nyström, vd, berättar att deras fokus ligger på att lösa kundernas utmaningar och problem.

– Vi är en trygg partner för elektroniska affärer – digital affärskommunikation är en del av vårt DNA.

Genom att digitalisera sin administration kan företag i alla storlekar minska manuell hantering, arbeta hållbart ur miljösynpunkt och öka både konkurrenskraft och personalens effektivitet, samtidigt som risken för fel minskar.

Eskilstunabaserade Viaduct erbjuder Edionet, en modul- och molnbaserad plattform som förenklar digitaliseringsprocessen. Lösningen kan köras helt fristående på webben eller integreras med de flesta affärssystemen på marknaden, t.ex. Monitor.

Ann Nyström, vd, berättar att uppskattade funktioner är bland annat packningsinstruktioner och utskrifter av kundunika godsflaggor.

– Vi anpassar och utvecklar ständigt vår plattform och den fungerar precis lika bra för ett enskilt företag med eget EDI-behov som för en stor part med behov av en leverantörsportal för sina underleverantörer. Lösningen är nyckelfärdig, men Viaduct hjälper gärna till att integrera och skräddarsy funktioner utifrån kundens affärsbehov. Oavsett upplägg är Viaduct lyhörda och stöttar kunden genom hela processen från införande till fortsatt löpande drift i verksamheten.

Möjliggör nya arbetssätt

Förutom automatiserade affärsflöden erbjuder Viaduct hjälp med systemutveckling. Ann Nyström menar att de som digital partner vill arbeta nära kunden och göra en tydlig analys och målsättning för att hitta lösningar som inte bara effektiviserar processer utan dessutom möjliggör nya arbetssätt och ökar graden av digitalisering i både affär och verksamheter.

– Många företag har svårt att få en överblick av sin verksamhet, att kunna dra slutsatser och agera från sin data på ett effektivt sätt. Genom att först sammanföra och digitalisera sitt informations- och affärsflöde kan man sedan koppla på smarta funktioner genom bland annat appar och webbsystem. Alla företag behöver en lösning som fungerar för just dem och deras verksamhet, och här kan vi komma in och dela med oss av vår kunskap.

Automatiserade affärsflöden för 100-tals kunder

En av Europas största tillverkare av elektriska motorvärmare, Calix AB, jobbar mot bilindustrin och har kontakter över hela världen. De använder Viaducts EDI-plattform Edionet för att effektivt hantera digitala affärsflöden.

– Viaducts system är väldigt viktigt för oss. Lösningen är fullt integrerad med vårt affärssystem och en etablerad grundfunktion i företagets produktions- och leveransflöde, säger Johan Qwarfordt på Calix.

Viaduct levererar även teknik och design för den mobilanpassade webblösningen som Calix använder för att serva kunder med fordonsinformation.

– Kommunikationen mellan oss och Viaduct fungerar väldigt bra; vi får alltid snabba svar och vi hjälps åt att lösa problem om de uppstår. Tekniken i systemet behöver vi inte bry oss om, det sköter Viaduct med kunderna.

EXTERN LÄNK: Läs mer om Viaduct här

Fakta Viaduct
Scania world wide – vi levererar EDI-portal till de leverantörer som saknar egna lösningar.
DFÖ Direktoratet för ekonomistyrning i Norge, valideringstjänst som granskar alla inkommande fakturor till myndigheter i Norge. Skräddarsydda system för Sveriges Sparbanker.

Viaduct AB, tel: 016-14 74 00, e-mail: info@viaduct.se

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Viaduct och ej en artikel av Dagens industri

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer