ANNONS:
Till Di.se
START BÖRS DI LIVE BEVAKNINGAR
ANNONS

Innehåll från Tre

”Nu är det enklare att ha kontakt med kunderna”

Tidigare ringde telefonen hela tiden.
Nu kan Joakim Johansson hos Ljust Rör slappna av när han är ledig – och samtidigt göra kunderna nöjdare.
– Det är ett smidigt sätt att informera och lugna våra kunder, säger han om 3Växel.

 Så hjälper 3Växel ditt företag – läs mer här

I Stockholms skärgård, närmare bestämt på Ljusterö utanför Åkersberga, driver Joakim Johansson rörfirman Ljust Rör sedan ett antal år tillbaka. Trots rogivande kobbar och skär är tillvaron på ön inte särskilt lugn:
– På måndagar ringer det alltid mycket, det kan vara upptill 30 samtal. Veckan innan midsommar är också populär, då vill alla ha saker fixade i sina stugor. Vi har högst tryck under semestertider och det gäller att hålla koll på alla jobb, berättar Joakim Johansson.

”Det ringde konstant”

Tidigare, innan företaget växte till fyra anställda, nöjde han sig med att bara ha ett mobilnummer dit kunderna vände sig – men det fungerade inte i längden:
– Det ringde konstant, även när man hade stängt och var ledig. Många är ju sådana att de ringer och härjar tills de får svar. För mig blev det där väldigt stressande.
Joakim tröttnade på att känna sig jagad och när teleoperatören 3 erbjöd företaget att testa 3Växel hoppade han på:
– Vi hade en annan växel under en period, men 3 kom med ett bra erbjudande som passade oss. Jämfört med den andra växeln är 3:s lösning både billigare och enklare att jobba med. Man behöver bara trycka två-tre gånger så är allt inställt i appen, väldigt användarvänligt.
 

Slipper bli nerringd

Enligt Joakim har kontakten med kunderna blivit bättre sedan Ljust Rör gått över till 3Växel:
Nu är det enklare. Vi får ut info på ett smidigt sätt och man slipper bli nerringd. Personligen tror jag vi har blivit bättre på att svara och återkoppla än tidigare, säger han och fortsätter:
Vad skulle du vilja säga till företagare som hanterar massa samtal men inte har en växel?
– Att en växel är väldigt bra avlastning, den gör att man verkar mer tillgänglig än man är (skratt). Nej, men ligger man under ett hus och jobbar så får ändå kunderna den infon vi knappat in. Det blir lättare att ge kundservice även om man inte kan svara just då.

Så styr du upp företaget – med 3Växel

 

Joakims favoritfunktioner hos 3Växel:

Fast nummer
– Många, framförallt äldre, tycker det är skönt att ringa ett 08-nummer istället för 070. Det ger ett lite seriösare intryck och ger känslan av att de ringer ett kontor.

Aktuellt meddelande
– Nu slipper man tala in nya meddelanden i röstbrevlådan hela tiden, utan det räcker med att ställa in i växel-appen att man inte tillgänglig, då fattar folk att man inte är på plats.

Samlad röstbrevlåda

– Det här gillar jag verkligen. Alla missade samtal samlas på samma ställe, vilket gör det enklare att ringa ikapp alla när man har tid.

 

FAKTA 3VÄXEL

– Är en flexibel lösning för alla typer av företag, som kan styras via 3Växel-appen eller via gränssnitt på dator. Grundpaketet kostar 49 kronor i månaden per användare.

– I grundfunktionen ingår ett valfritt växelnummer med välkomstmeddelande, automatisk öppning och stängning av växeln, svarsgrupp standard där alla på företaget eller en avdelning kan svara samt fria samtal inom företaget.

– Via 3Växel-appen har företagets medarbetare tillgång till en intern kontaktlista med möjlighet till hänvisning och vidarekoppling. Det går även att boka telefonkonferens i appen med såväl interna som externa deltagare.

– Bland tillvalen finns möjlighet till en helt skräddarsydd lösning för just ditt företag. Du har även möjlighet till fastnummer till mobilen, kalendersynk, Softphone för hantering av samtal i samband med jobb i datorprogram samt knappval för växeln.

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Tre och ej en artikel av Dagens industri

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer