ANNONS:
Till Di.se
START BÖRS MARKNADSNYTT BEVAKNINGAR
ANNONS

Innehåll från Tele2

Offentliga affärer

Arbetsprocesserna förenklas med Tele2

Digitala tjänster i arbetet ökar i snabb takt och kan upplevas som omständligt att hantera och förstå sig på. Johan Malm, säljchef på Tele2, menar att delarna är komplexa och kräver expertis från en aktör som kan området.

I samband med att digitaliseringen trätt fram starkt i samhället har valmöjligheterna varit många, vilket har gjort att många företag idag använder sig av tjänster från flera olika leverantörer – något som kan ställa till med bekymmer.

– Det är självklart mycket krångligare att hantera flera leverantörer, och skulle problem uppstå krävs ett arbete för att lokalisera felet. Genom att välja enleverantör för hela kommunikationslösningen blir det både smidigare och enklare för kunden, säger Johan Malm, säljchef på Tele2, eftersom man då har en leverantör som ser till hela företagets kommunikationsbehov, en kontaktperson, tydligare överblick, större förändringsmöjligheter samt enklare administration. 

Unikt och prisvinnande administrationsverktyg

Tele2s unika och prisvinnande digitala administrationsverktyg medför ytterligare förenklingar för kunden. Genom verktyget kan användare enkelt hantera och administrera hela sin affärsportfölj. 

– Det här administrationsverktyget är helt unikt och det finns ingen annan leverantör i Sverige som kan erbjuda något liknande, berättar Richard Hartley, Account Manager på Tele2, som menar att mycket tid sparas när affärsportföljen administreras i ett och samma system.

Möjligheterna med systemet är många, och ju fler tjänster man har hos Tele2, desto smidigare administrering och bättre överblick får man – något som återigen talar för vikten av att samla allt hos en leverantör.

”Snabbare och smidigare”

En annan anledning till att alltfler blir helhetskunder hos Tele2 och låter de handha den digitala logistiken är att de jobbar med integration och även automatiserade system, där Johan Malm menar att risken för fel minskar. 

– Vi digitaliserar hela flödet; och gör det snabbare och smidigare. Med vår hjälp behövs det inte läggas en mänsklig hand på systemet, och kunden slipper ödsla tid på det administrativa. Det visade sig tydligt när en kund gick från ett behov på två heltidsanställda, till att ha en anställd som endast arbetar 40 procent med detta, avslutar Johan Malm. 

Att Tele2 gör något rätt är uppenbart och ett tydligt bevis på det är andelen kunder: 82 procent av alla inom offentlig sektor är kund till Tele2 i någon form. 

Läs mer om Tele2:s tjänster här

Artikeln är producerad av Tele2 och ej en artikel av Dagens industri

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer