ANNONS:
Till Di.se
START BÖRS DI LIVE BEVAKNINGAR
ANNONS

Innehåll från Stockfiller

5 timmars jobb tar 13 minuter tack vare smarta systemet

  • Plattformen Stockfiller gör det möjligt för butiker och restauranger att beställa varor från leverantörerna digitalt i ett och samma system.

Fem timmars jobb tar nu bara 13 minuter.
Så mycket tid sparar Dalsspira Mejeri tack vare digitala plattformen Stockfiller.
– Det gör att jag kan använda min tid på andra ställen i verksamheten, säger Thomas Havås hos mejeriet.

Så kan ditt företag få hjälp via Stockfiller

Telefon, papper, penna – och ett excelark på datorn. Tidigare var det Dalsspira Mejeris standardutrustning i kontakten med butikerna som köper in deras varor.
– När jag började här för två år sedan ringde man 40 kunder om dagen och tog in beställningar, sedan knappade vi in allt som skulle levereras på datorn. Det var inte optimalt på något sätt, berättar Thomas Havås.

”Väldigt enkelt och tydligt”
Idag använder både mejeriet och deras kunder Stockfiller istället. Plattformen gör det möjligt för butiker och restauranger att beställa varor från leverantörerna digitalt i ett och samma system. 1700 butiker, 280 restauranger och 300 leverantörer är ihopkopplade.
– Jag kommer ursprungligen från butikssidan och hade hört talas om Stockfillers koncept. Att hålla på att ringa runt varje dag till folk är inte hållbart. Så vi var väldigt positivt inställda redan på förhand, säger Thomas och fortsätter:
– Gränssnittet är väldigt enkelt och tydligt, det liknar en webbutik. Man gör sin beställning och sedan är det klart. De lyssnar också på sina användare om något behöver förbättras.

”Kan frigöra tid till annat”
Förutom själva digitaliseringen av beställningarna är den stora fördelen med Stockfiller tidsbesparingen, anser Thomas. För en tid sedan räknade han själv ut att fem timmars orderjobb numera endast tar 13 minuter:
– Eftersom vi är ett litet företag betyder det att jag kan frigöra tid till annat och effektivisera inom andra områden. Förut var det nästan en halvtidstjänst att bara hantera orders. Idag har vi lite fler produkter i sortimentet och fler kunder, så den tiden kanske är lite längre nu men det är ändå en enorm skillnad.

Följer varje kundbeteende
Stockfiller ger även användarna möjlighet att analysera leveranser och följa upp försäljning. Thomas tittar på dessa siffror dagligen:
– Det är ett jättebra verktyg som gör att vi kan följa upp varenda kund. Jag kan direkt se om försäljningen går trögt i en butik och om jag behöver göra en insats där. För vår verksamhet är den kollen avgörande.

Läs mer om Stockfiller här

STOCKFILLER
– En digital plattform där butiker och restauranger kan beställa varor från alla sina leverantörer.
– Varje leverantör kan lägga upp sortiment och prissättning individuellt anpassade för varje inköpare.
– Systemet samlar all orderhantering på ett ställe. Möjlighet till leveransuppföljning och försäljningsanalys finns.
– Plattformen går att integrera med kundernas befintliga affärssystem.

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Stockfiller och ej en artikel av Dagens industri

Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Läs mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies