Annons
Innehåll från SelloAnnons

Öka din försäljning och nå ut till miljontals nya kunder tillsammans med Sello

Digitala marknadsplatser har idag flera miljoner aktiva kunder, så att publicera sina produkter på någon eller några av dessa kan hjälpa företag att öka sin exponering och bredda sin kundbas. Processen att få upp produkterna på marknadsplatser kan dock vara tidskrävande och komplicerad om man gör det manuellt. Med plattformen Sello kan ehandlare automatisera sin e-handel och integrera alla system som behövs för att nå ut, och sälja, sina produkter till fler. 

Sello är en komplett ehandelsplattform med kopplingar till över 50 olika marknadsplatser där de kan hjälpa sina kunder att automatisera sin e-handel och komma igång på marknadsplatser. Oavsett om det är ett stort eller litet företag finns det flera fördelar med att sälja produkter på detta sätt.

– Om du vill bredda din kundbas eller precis har startat en webbshop kan vi hjälpa dig att nå ut på de marknadsplatser du vill synas på och automatisera hela processen så du slipper manuellt arbete. Att synas på en marknadsplats som exempelvis Zalando kan bidra till att öka både försäljning och varumärkeskännedom, berättar Mikaela Berglund, Head of Partnerships and Marketing på Sello och fortsätter:

– Marknadsplatser är även bra på att ta in recensioner vilket är otroligt viktigt idag eftersom det ökar trovärdigheten för företaget och företagets produkter. Det är även enkelt att komma igång och sälja internationellt via marknadsplatser. 

Så här går det till

Efter att en kund skapat ett konto hos Sello så bokar Sello in personen, eller personerna, på ett möte för att tillsammans undersöka hur de bäst kan hjälpa efter kundens önskemål. Kunden kommer sedan bli tilldelad en Onboarding Manager som hjälper till att koppla ihop alla system och gå igenom produktdatat för att se vad som går att matcha mot marknadsplatsernas kategorier & attribut. 

– Om du exempelvis har tusentals produkter du vill ska synas på en marknadsplats så krävs det mycket tid för att lägga in rätt kategorier & attribut manuellt. Detta kan vi automatisera genom att matcha ihop produktdata från din webbshop eller feed till marknadsplatsens produktkrav. Vissa marknadsplatser har även specifika bildkrav gällande mått, bakgrundsfärg och liknande och det kan vi också hjälpa till att fixa till viss mån. Vi hjälper dig färdigställa alla produkter helt enkelt, säger Mikaela

100 procent riskfritt 

När alla produkter är färdigställda och har rätt priser på de önskade marknadsplatserna är det dags att aktivera dem. Sello har 14 dagars provperiod, inga bindningstider och tar heller inte betalt förrän kunden fått sin första order samtidigt som de erbjuder gratis onboarding och support. 

– Även om provperioden är över kommer vi först ta betalt av dig när du har en omsättning. Detta gäller även månad för månad och du kan säga upp ditt konto när du vill. Vi vill att våra kunder ska vara kvar för att de är nöjda med oss, inte för att de bundit upp sig. 

Ifall en kund använder sig av ett system som Sello inte har en koppling till men som de ser potential i erbjuder de sig även att höra av sig till företaget som tillhandahåller det systemet för att eventuellt bygga den integrationen. 

– Vi är väldigt flexibla och experter på att integrera system, ser vi en möjlighet bygger vi gärna den bron. 

Tips för att lyckas på marknadsplatser

– För att ha de bästa förutsättningarna att sälja på olika marknadsplatser är det viktigt att lägga tid på innehåll såsom bilder och beskrivningar av produkterna. Ha gärna bilder som visar produkten i flera olika vinklar, samt inkludera detalj- och modellbilder. Ett tips här är att tänka på hur du själv brukar kolla på en produkt i en fysisk butik. Bra produktdata gör att du säljer mer och minskar antal returer, vilket även är bra ur ett hållbarhetsperspektiv. Ju mer information du har i din beskrivning, desto mer kan vi på Sello automatisera. Med andra ord, flera bilder och beskrivningar som både är säljande och informationsrik kommer du långt på och vi kan även hjälpa dig mer effektivt med det, avslutar Mikaela Berglund. 

Om Sello

Sello används av över 2000 företag världen över och med sin smidiga e-handelslösning kan de hjälpa dig att komma igång på några av världens största online-marknadsplatser samtidigt som de knyter ihop och automatiserar din e-handel. Idag är över 33 miljoner produkter live på marknadsplatser tack vare Sello.

Läs mer här.  

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Sello och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1090kr
Prenumerera