Innehåll från SalesforceAnnons

”Rätt talanger med rätt kompetens”

Christian Conradsen är Country Leader Alliances & Channels på Salesforce Sverige.
Christian Conradsen är Country Leader Alliances & Channels på Salesforce Sverige.

Användningen av plattformar för datadrivna kundrelationer har ökat kraftigt i pandemins kölvatten. Academic Work snabbutbildar nu konsulter för att möta efterfrågan på ny kompetens hos användarna. ”Ett välfungerande upplägg som löser ett växande problem.”

Läs mer: Nya jobb med Salesforce-utbildning

Salesforce är en av världens snabbast växande plattformar inom datadrivna kundrelationer och det behövs fler experter som hjälper till med implementeringen ute hos kunderna. Därför erbjuder Academic Works systerbolag AW Academy en utbildning som är skräddarsydd för Salesforces kunder och partners. Företagen som kommer att anlita konsulter från programmet är Accenture, Columbia Road, Xceed, TietoEVRY, Santander och Tele2.

– För att vi ska kunna fortsätta driva vår pågående digitaliseringsresa och skapa en långsiktighet, behöver vi rätt talanger med rätt kompetens. AW Academy har tagit fram ett kostnadseffektivt och flexibelt upplägg som stöttar oss i en av de viktigaste delarna för vår transformation, säger Joss Delissen, CIO på Tele2.  

Jimmy Söderström, Vice Managing Director & Head of Sales på Academic Work, tillägger: 

– När Academy for Salesforce nu går av stapeln för tredje gången och med återkommande kunder visar vi att det är ett välfungerande upplägg som löser ett växande problem – bristen på medarbetare med kunskap i de verktyg som ska möjliggöra den digitala resan.

Deltagarna kommer under en 12 veckors utbildning i bootcamp-format lära sig det som krävs för att bli produktiva applikationskonsulter på Salesforces plattformar. I programmet behandlas såväl CRM som domän och arbetssätt för att hantera både kundernas förväntningar och de tekniska aspekterna. 

Efter examen anställs deltagarna som konsulter hos Academic Work med uppdrag hos ett av Salesforces partnerbolag i Sverige eller Norge. Konsulterna kommer, tillsammans med IT-arkitekter och utvecklare, arbeta med att anpassa plattformen efter kunders behov samt utbilda användare i plattformen.

– Under de senaste två åren har vårt ekosystem av partners och kunder mer än fördubblats i relation till efterfrågan på den svenska marknaden. Att så många söker sig till Academy for Salesforce är ett tecken på Salesforces relevans i att skapa nya jobb som teknisk plattformsleverantör, säger Christian Conradsen, Country Leader Alliances & Channels på Salesforce Sverige.

Högt tempo

Utbildningen bygger på metodiken Accelerated Learning, vilket innebär praktiskt lärande i högt tempo. Programmet attraherar personer med flera års arbetslivserfarenhet som vill göra ett karriärskifte.

Salesforces affärsmodell går ut på att utveckla plattformar och sälja licenser. Sedan tar externa IT-konsulter hand om implementering och användarstöd. Det är en uppdelning som kunderna uppskattar, enligt Christian Conradsen:

– Det är vi som ansvarar för teknologin och våra partners för att implementera teknologin och realisera våra kunders investering i Salesforce. Tillsammans driver och supporterar vi gemensamt våra kunder framåt i deras digitala förändringsresa.

För deltagarna i Academy for Salesforce innebär utbildningen en ny karriär med jobbgaranti, oavsett var man hamnar.

– Att kunna Salesforce är alltid en bra merit när man söker jobb som IT-konsult, givet hur snabbt vi växer. Dessutom blir man managementkonsult inom förändringsledning och lär sig ett hantverk.

Till sist, varför går det så bra för Salesforce?

– Vår teknik hjälper företag att komma närmare sina kunder. Det handlar inte bara om IT-stöd, det handlar om att låta hela företaget få en samlad överblick av sina kunder, kunna ta snabbare beslut för att i slutändan kunna ge en bättre kundupplevelse. Genom att digitalisera alla touchpoints som berör dina kunder kan du interagera bättre och smartare med dem. Att köpa en Salesforceprodukt är att ge sig ut på en förändringsresa som förändrar hur du agerar både internt och gentemot dina kunder, avslutar Christian Conradsen.

Läs mer: Nya jobb med Salesforce-utbildning

Fakta: Detta är Salesforce

Salesforce, den globala Customer Relationship Management (CRM) ledaren, gör det möjligt för företag i alla storlekar och branscher att transformera digitalt och skapa en komplett 360-graders vy över sina kunder. Företaget har 300 000 kunder över hela världen och 54 000 anställda. För mer information om Salesforce (NYSE: CRM), besök https://www.salesforce.com/se/ 

 

Mer från Salesforce

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Salesforce och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?