ANNONS:
Till Di.se
START BÖRS MARKNADSNYTT BEVAKNINGAR
ANNONS

Innehåll från Orange Cyberdefense

Tema: Digitalisering

SecureLink blir Orange Cyberdefense och Europas starkaste spelare inom cybersäkerhet

Den digitala resa ett företag genomgår tillgängliggör dess värden på nya sätt då de flyttas till en digital värld. Och där finns organiserade och smarta brottslingar redo att stjäla eller förändra företagets data. Därför är det viktigt att säkerheten flyttas med genom alla steg i digitaliseringsresan.

– Det första man behöver fundera på är vilken säkerhet olika system, så som en mejlklient, levererar. Vi ser ofta att man behöver lägga på ett eget skydd kring sin data, försöka tänka proaktivt och i fler lager för att motverka cyberattacker som riskerar att lamslå hela verksamheter, berättar Leif Gyllenberg, Sverigechef för Orange Cyberdefense.

Inser man verkligen hur mycket riskerna höjs i och med den exponering som digitaliseringen innebär?

Är det något vi lärt oss och läst om de senaste åren är det att det inte spelar någon roll hur mycket du skyddar ditt data. Det kommer att utsättas för virus, såsom skadlig programvara utformad för att blockera åtkomst till ett datorsystem tills en summa pengar betalas ändå. Cyberkriminalitet är ett område som dessvärre inte spås försvinna inom en snar framtid och det man behöver fokusera mer på är inte bara att ha ett bra skydd utan även att ha möjlighet att snabbt upptäcka ett intrång.

– Upptäcks en attack i tid kan man förhindra den enorma skada det kan innebära, med till exempel stillestånd i produktion, läckage av känsligt data eller att i värsta fall slå ut hela företagets verksamhet. Vi måste se över vad vi är villiga att investera i säkerheten kopplad till den digitalisering som företag går igenom. Det är en stor risk för våra kunder, både myndigheter och företag, utsätter sig för när de fortsätter att köra digitalisering men inte funderar på den ökande säkerhetsrisken. Att verka proaktivt är precis lika viktigt som att ha åtgärder för hur bolaget ska agera vid en attack, säger Leif.

Vad innebär namnbytet från SecureLink till Orange Cyberdefense?

Bakgrunden är att det franskägda bolaget Orange köpte upp SecureLink i juli 2019 för att bygga Europas största bolag inom cybersäkerhet. År 2020 kommer bolaget heta Orange Cyberdefense och vara en ledande global aktör inom cybersäkerhet, som även fortsättningsvis finns lokalt representerade i Sverige. Bolaget agerar rådgivare och bollplank för att bygga digital arkitektur och design som är tillräckligt säker i förhållande till den verksamhet, digitala processer och data som kunden bedriver och hanterar. När lösningen är färdigbyggd och satt i drift finns Orange Cyberdefense där genom att övervaka och snabbt rycka ut om något händer, oavsett tidszon.   

– För oss betyder det att vi kan erbjuda hjälp av ett företag som har globala resurser med spetskompetens genom alla säkerhetsnivåer, övervakningscenter och incident response teams. Vi kan tillhandahålla rådgivning från hur företag kan arbeta förebyggande med identifierade risker till en implementerad lösning och säkerhetsövervakning dygnet runt, säger Leif.

Fakta om Orange Cyberdefense

Orange Cyberdefense har över 3 700 multinationella och globala kunder, verksamhet dygnet runt på 19 platser med 16 så kallade Security Operations Centres (SOCs) över hela världen, 10 Cyber SOCs, 4 CERTS samt sälj- och tjänstestöd i 160 länder. Som Europas ledande leverantör av säkerhetstjänster, med fler än 2 100 experter inklusive drygt 250 forskare och analytiker, har vi kapacitet att stötta företag globalt inom bland annat: 

  • Daglig analys av 50 miljarder loggar och incidenter via hotdetekteringsplattformar
  • Blockering av 45 000 oseriösa webbplatser per år
  • 3 scrubbing-center som avvärjer DDOS-attacker
  • Standardiserade såväl som skräddarsydda detekterings- och responstjänster inklusive IT-, moln- och OT-övervakning tillsammans med egen datahantering
  • Fullt managerad hotjakt- och hotdetektering
  • Global närvaro i kombination med lokal närhet till expertresurser gör det möjligt för kunder att fokusera på sin verksamhet och minska bortkastad tid på falska varningar

EXTERN LÄNK: Läs mer om Orange Cyberdefense och SecureLink

Artikeln är producerad av Orange Cyberdefense och ej en artikel av Dagens industri

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer