1515
Innehåll från OffertwayAnnons

Förbättra avtalen från hängmattan

Att se över och förhandla företagets abonnemang för telefoni och it har länge varit både krävande och tidsödande.

Tills nu. I dag kan du till och med göra det från hängmattan. Det tar bara en och halv minut och kan ge kostnadsbesparingar på upp till 40 procent. 

Läs mer om vägen till rätt avtal 

Sedan flera år tillbaka har det varit relativt lätt att jämföra olika privata varor och tjänster digitalt – bland annat försäkringar och elavtal. Men att jämföra företagsabonnemang för bland annat mobil, bredband och internettjänster har inte alls varit lika enkelt. 

Det såg Mathias Winberg och Jonas Lundqvist och startade Offertway, en oberoende digital tjänst som gör det lättare för företag att jämföra priser och villkor på offerter för kommunikationstjänster. 

– Att förhandla om den här typen av avtal kan vara svårt. Det tar tid att ringa runt och du måste vara duktig på att förhandla. Med vår tjänst spar du flera steg i upphandlingen, du vinner tid och slipper jobbiga förhandlingar, säger Mathias Winberg. 

Offerter inom 48 timmar

Det tar bara någon minut att göra en förfrågan med Offertways digitala tjänst. Den kan till och med göras från hängmattan. Du fyller bara i ett digitalt formulär och svarar på några frågor om verksamhetens abonnemangsbehov. 

Inom 48 timmar får du offerter från upp till fyra utvalda återförsäljare och kan gå igenom dem i lugn och ro. Om du vill går du vidare med en av dem, men det är inget krav.  

– Genom att jämföra flera offerter på det här sättet kan företag göra stora kostnadsbesparingar – upp till 40 procent. Samtidigt har företagen också möjlighet att påverka innehållet i abonnemanget och förbättra funktionerna.  Du knyter också en lokal återförsäljare till dig och om problem uppstår får du den service och support som krävs, säger Jonas Lundqvist. 

En växel förenklar vardagen 

De tjänster du kan jämföra med hjälp av Offertway är telefoni, bredband, digitala tjänster, körjournaler – och växel. 

Många mindre företag lever i villfarelsen att de inte behöver en växel. Men en växel är något helt annat i dag än det var tidigare. 

– Den är ett fönster ut mot kunderna och samtidigt en kontaktyta internt – en plattform för samtal, men också för chatt, digitala möten och delning av dokument. Samma plattform för allt, säger Jonas Lundqvist.  

– Så om du ser över och omförhandlar abonnemangen för andra kommunikationstjänster, passa på att även kolla på om en växel kan förenkla er vardag. En växel är lätt att sätta upp och kostar bara från 49 kronor i månaden. Det kan det vara värt för att vara säker på att inte missa en kund eller en förfrågan. 

Läs mer om vägen till rätt avtal 

 

 

Mer från Offertway

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Offertway och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?