1515
Innehåll från OffertwayAnnons

Därför bör ditt företag ha en växel

Ofta upptaget på förtagets telefonlinje? Ja, då lever ni farligt. Risken är stor att kunderna ledsnar och vänder sig till någon annan. Det kan vara skäl nog att satsa på en växel, för det är varken dyrt eller krångligt utan tvärtom lönsamt för de allra flesta. Nu för tiden är en växel dessutom så mycket mer än telefoni. 

Läs mer om vägen till rätt avtal 

– En växel är något helt annat i dag än det var förr. Det är ett fönster ut mot kunderna och samtidigt en kontaktyta internt – en plattform för samtal, men också för chatt, digitala möten och delning av dokument, säger Jonas Lundqvist, grundare av den oberoende digitala tjänsten Offertway.  

Han startade företaget tillsammans med Mathias Winberg eftersom de två såg att det saknades en tjänst som gör det möjligt för företag att jämföra priser och villkor för kommunikationstjänster som telefoni, bredband, digitala tjänster, körjournaler – och växel. 

– Tidigare var du tvungen att ringa runt och förhandla dina abonnemang. Det slipper du nu. Det spar både tid och pengar. Och energi – med vår tjänst behöver du inte slipa på argumenten och vara vass förhandlare för att få ett bra avtal, säger Mathias Winberg. 

Jonas Lundqvist och Mathias Winberg, grundare av Offertway.
Jonas Lundqvist och Mathias Winberg, grundare av Offertway.

Allt på samma plattform

För så gott som alla företag är abonnemang för telefoni och bredband en självklarhet. Men långt ifrån alla har en växel. Det beror på att de är dåligt uppdaterade med vad en växel verkligen är i dag, menar Jonas Lundqvist. 

– Många mindre företag tror de inte behöver en växel eftersom de tänker på den klassiska varianten för telefonsamtal. Men i själva verket är det numera en plattform för all kommunikation och kan förenkla vardagen avsevärt, säger han.  

– Av den anledningen borde tjänsten egentligen byta namn. Att kalla det växel är rätt vilseledande.  

Missa inte en kund

Vinsten med att ha en växel – även för mindre företag – är uppenbar. 

– Om du till exempel ringer en pizzeria på en söndag kväll och det är upptaget – väntar du då och ringer tillbaka en stund senare? Antagligen inte. Du ringer en annan pizzeria. Men om du får veta att det bara är ett samtal före och du är näst i tur, ja då är sannolikheten större att du väntar kvar i luren. Samma princip gäller för de flesta företag och tjänster, säger Jonas Lundqvist.

– Så om du ser över och omförhandlar abonnemangen för andra kommunikationstjänster, passa även på att kolla vad en växel skulle innebära för er. Vi kan hjälpa dig att hitta rätt leverantör för dina behov. 

Läs mer om vägen till rätt avtal 

 

Mer från Offertway

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Offertway och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?