1515
Annons
Innehåll från MatchmeetingAnnons

Nya digitala mötesformer accelererar affärerna för företag

Överst: Mötesplattformen InvitePeople. Mattias Strauss, grundare av Matchmeeting. Nederst: Julia Sundman, Chief Customer Experience Officer på Management Events. Management Events skapar nätverksträffar med inbjudna talare för sina medlemmar.
Överst: Mötesplattformen InvitePeople. Mattias Strauss, grundare av Matchmeeting. Nederst: Julia Sundman, Chief Customer Experience Officer på Management Events. Management Events skapar nätverksträffar med inbjudna talare för sina medlemmar.

Hur vi hanterade möten och events under pandemin blev en utmaning för alla, inte minst påverkade det företags affärsförmåga. Många såg sin enda chans till överlevnad att flytta online och använda vanliga videomötesplattformar. Här såg den svenska plattformen InvitePeople möjligheter och utvecklade formerna för digitala och hybrida möten ytterligare, något som nu skapar nya affärsmöjligheter för deras kunder.

Det svenska företaget bakom plattformen InvitePeople, som under tio år drygt användes som ett administrativt verktyg för fysiska event. 

Med pandemins utbrott fattade man ett strategiskt beslut att låta plattformen utvecklas till en ny typ av lösning för digitala och hybrida möten.

– Vi valde att konvertera vår plattform så att själva eventet hölls på plattformen. Där kan man nu delta i möten och föreläsningar, men också chatta med varandra, sätta upp eller delta i videogruppmöten och mycket annat, säger Mattias Strauss, grundare av Matchmeeting. 

InvitePeople har lösningar för olika typer av events, som bland annat konferenser, mässor, möten, kongresser och webbinars, där alla har sina egna specialsydda funktioner.

InvitePeople erbjuder nu helt nya typer av lösningar, som hybrida event, där de som önskar deltar fysiskt på plats medan andra kan delta på distans. En annan funktion är Hub-events, där deltagarna träffas fysiskt på flera olika platser och samtidig kopplar ihop alla digitalt.

Management Events såg fördelarna med InvitePeople

Företaget Management Events skapar nätverksträffar med inbjudna talare för sina medlemmar, högt uppsatta chefer inom näringslivet. När pandemin bröt ut flyttade man online.

– Vi tog våra talare till en studio och lät alla inbjudna logga in för att lyssna. Pandemin har förändrat beteendet och förväntningarna kring hur man konsumerar information. Nu mer än någonsin söker affärsledare efter relevant, tillgänglig information och en chans att utbyta tankar med branschkollegor, säger Julia Sundman, Chief Customer Experience Officer på Management Events.

De behövde en plattform som kunde fungera mer som en mötesplats för deras nya affärsnätverk Aurora Live, där medlemmarna kan ta del av pågående live streams, men också se sparade sekvenser av föreläsarna. 

Efter att ha testat flera andra plattformar föll valet på InvitePeople.

– Förutom den tekniska funktionalitet vi behöver finns möjlighet till en större grad av personifiering. Systemet kan skapa en personlig kalender och erbjuda relevanta föreläsningar och diskussionsgrupper, säger Julia Sundman.

InvitePeople leder utvecklingen

På Matchmeeting ser man nu hur InvitePeople driver på förändringen i hela branschen.

– Digitala events går hand i hand med utvecklingen mot mer hemma-arbete och större flexibilitet på arbetsplatsen. Det blir också enklare för deltagarna som inte behöver resa, boka biljetter, hotell och kanske en hundvakt.  Ett annat skäl är miljön som gynnas när inte alla måste resa någonstans för att delta. Det ligger väl i linje med många företags hållbarhetsarbete, säger Mattias Strauss.

Om InvitePeople
InvitePeople är en digital plattform där du kan skapa evenemang som engagerar och inspirerar din publik. Med InvitePeople får du en plattform som du verkligen kan anpassa, oavsett hur världen ser ut i morgon.

Läs mer på: www.invitepeople.com 

Komplett plattform för affärsdrivande möten och event

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Matchmeeting och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?