ANNONS:
Till Di.se
START BÖRS DI LIVE BEVAKNINGAR
ANNONS

Innehåll från Lexus

Nya Lexus ES får teknik från lyxiga sedanen LS

  • Lexus ES 300h är precis som LS en av de mer komfortabla modellerna i sin klass och här finns många komforthöjande detaljer som standard.

Tack vare spjutspetsteknologi och traditionellt hantverk räknas lyxsedanen Lexus LS som en av bilvärldens mest exklusiva modeller. Nu lanseras syskonbilen Lexus ES 300h i Sverige.
Och det är tydligt att den självladdande elhybriden är byggd på samma traditioner. 

Bygg din ES 

Den japanska biltillverkaren Lexus har teknologi och hög kvalitet i sitt DNA. Bilarna har alltid legat i framkant med kraftfulla och miljövänliga drivlinor, moderna säkerhetssystem och innovationer som skapar hög komfort. 

Samtidigt bygger varumärket Lexus på traditionellt japanskt hantverk av högsta klass. För att bevara och utveckla den här filosofin har Lexus speciella medarbetare med den japanska titeln Takumi – hantverksmästare. De säkerställer att varje detalj i en Lexus håller högsta möjliga kvalitet, något som blev extra tydligt när lyxmodellen LS lanserades för drygt ett år sedan. 

 Perfektion i alla detaljer
När nu helt nya Lexus ES 300h har kommit till Sverige är släktskapet till flaggskeppsmodellen LS påtagligt. Mycket av den teknik som LS var först med finns här – tillsammans med känslan av perfektion i alla detaljer. 

 Nya Lexus ES 300h är en självladdande elhybrid. Drivlinan består av en kraftfull elmotor på 120 hästkrafter och ett nykonstruerat nickelmetallhydridbatteri på 244,8 volt som är placerat under baksätet. I systemet finns också en effektiv 2,5-liters fyrcylindrig bensinmotor av Atkinson-typ som sömlöst och helt automatiskt griper in vid behov. Bränsleförbrukningen anges till 4,4 liter per 100 kilometer och CO2-utsläppen från 100 gram per kilometer enligt den nya och tuffare körcykeln NEDC-korr.

 Toppmodern säkerhetsteknik
Lexus ES 300h har toppmodern säkerhetsutrustning som standard. I alla versioner av bilen finns Lexus Safety System +, ett paket med en rad säkerhets- och förarassistanssystem. Bilen är byggd på en ny vridstyv plattform och har förutom tio krockkuddar bland annat nyutvecklad teknik som känner igen och upptäcker faror och potentiella hinder. Lexus ES kan i många fall helt undvika olyckor och i andra fall minimera skadorna. Nya ES kan upptäcka och automatiskt nödbromsa för cyklister i dagsljus och fotgängare även nattetid. 

 Välutrustad i grundutförande
Lexus ES 300h är precis som LS en av de mer komfortabla modellerna i sin klass och här finns många komforthöjande detaljer som standard. Några exempel är akustiskt fönsterglas, aktiv farthållare, åttatums multimedia-skärm, ljudanläggning med 10 högtalare, bi-LED-strålkastare och 17-tums lättmetallfälgar. Som standard finns också nyckellöst lås- och startsystem, 2-zons klimatanläggning och öppningsbar taklucka.

 Nya Lexus ES 300h lanseras nu i Sverige. En välutrustad bil kostar från 417 800 kronor.

 Bygg din ES 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Lexus och ej en artikel av Dagens industri

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer