ANNONS:
Till Di.se
START BÖRS DI LIVE BEVAKNINGAR
ANNONS

Innehåll från Lexus

”Det var en helt annan nivå än hos andra bilmärken”

  • Andreas Rosenqvist är väldigt nöjd med den självladdande suven Lexus NX.

Åkkomfort i toppklass. Bra ekonomi. Och framförallt: Service på en helt egen nivå.

Det är några av anledningarna till att Andreas Rosenqvist från Göteborg valde att testa den självladdande elhybriden Lexus NX.

– Jag blir glad varje gång jag sätter mig i bilen, säger han.

Läs mer om NX och Lexus övriga suvar

Vissa bilköpare väljer modell med extra stor omsorg när det är dags att byta bil. En av dem är Andreas Rosenqvist, Key Account Manager på Addpro i Göteborg. Han har tidigare erfarenheter av ett flertal europeiska premiumvarumärken, men bestämde sig för några år sedan för att testa något nytt och bekanta sig med varumärket Lexus.

– Jag köpte min första Lexus, det var en IS300, för sex år sedan. Det som slog mig då var den service jag fick. Jag sätter ett stort värde på vilket bemötande jag får och hos Lexus var det på en helt annan nivå än hos andra bilmärken, säger han.

Många mil per år
Andreas Rosenqvist kör mycket, bara i tjänsten blir det cirka 2 500 mil per år. Privat rullar milen också på. Det blir regelbundna fjällresor, turer i samband med barnens aktiviteter och bilen används till och från olika golfbanor. Därför behöver Andreas en bil han känner att han kan lita på.

– Driftsäkerheten är väldigt bra, det är ett problemfritt bilägande. Sen kan det naturligtvis hända saker med alla bilar. Då är det tryggt att veta att man får hjälp från Lexus, säger han.

Självladdande elhybrider
Lexus har tre olika SUV-modeller i sitt program, UX, NX och RX. Alla utrustande med ett självladdande elhybridsystem. Andreas har nu bytt bort sin IS300 och kör mellanstora NX, en bil som lever upp till hans högt förväntningar på en bil.

– NX har bra åkkomfort på alla platser, när man använder bilen i tjänsten och skjutsar människor är det viktigt att man sitter bra på alla platser tycker jag.

– Sen är det av stor vikt att det är en elhybrid. Miljöfrågorna kommer att beröra oss alla på ett eller annat sätt och bilvalet spelar roll. Här finns teknik som sänker förbrukningen utan att man måste ge avkall på vare sig komfort eller körupplevelse. Dessutom blir förmånsvärdet bra, säger Andreas.

Hur tycker du att Lexus NX är att köra?

– Jag har trivts sen första gången jag satte mig bakom ratten. Jag tycker inte att någon annan bil kommer i närheten och jag har ändå kört många olika bilmärken genom åren. Jag blir glad varje gång jag sätter mig i min Lexus NX, säger Andreas Rosenqvist.

Läs mer om NX och Lexus övriga suvar

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Lexus och ej en artikel av Dagens industri

Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Läs mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies