ANNONS:
Till Di.se
START BÖRS DI LIVE BEVAKNINGAR
ANNONS

Innehåll från Lexus

Bäst i världen – här är bilarna som krånglar minst

Moderna bilar krånglar mindre.

Och det är Lexus som är allra bäst.

Det visar en undersökning som bygger på rapporter från närmare 33 000 bilägare.

Läs mer om tillförlitliga suvar från Lexus!

J.D. Power släpper varje år rapporten ”U.S. Vehicle Dependability Study” som baseras på bilägares upplevelser av pålitligheten hos tre år gamla bilar. Rankingen sorteras på antal upplevda problem och totalt har 32 952 bilägare delat med sig av sina erfarenheter.

Lexus i topp – för åttonde gången
Undersökningen visar att moderna bilar har blivit mer tillförlitliga, det genomsnittliga antalet fel har minskat med fyra procent jämfört med föregående år. Den biltillverkare som rankas allra högst i undersökningen är Lexus. Det är åttonde året i rad som tillverkaren hyllas av bilägarna som det mest problemfria bilmärket.

Att Lexus återigen hamnar i topp i undersökningen är ingen tillfällighet. Den japanska tillverkaren har alltid lagt stora resurser på att utveckla nya metoder för att säkerställa toppkvalitet. Varje modell testas minutiöst – ofta handlar det om fler än 3 000 tester – och i fabrikerna implementeras ständigt nya teknologier som ska säkerställa att utvecklingen fortsätter framåt.

Testats under miljontals mil
Tre bra exempel på hur långt man har kommit med att utveckla trygga och driftsäkra bilar är de självladdande elhybriderna UX, NX och RX. De här suvarna är resultatet av att Lexus under decennier varit ledande i utvecklingen av modern hybridteknik. Drivlinorna har testats under miljontals mil i olika utmanande miljöer och har visat sig vara både starka, effektiva och driftsäkra. Förutom ett tryggt och trevligt bilägande bidrar den höga kvaliteten till ett bra andrahandsvärde för samtliga modeller från Lexus.

Självladdande elhybrid – så funkar det 
En självladdande elhybrid från Lexus är utrustad med två drivkällor: En effektiv bensinmotor och en elmotor. UX, NX och RX är också utrustade med batterier som laddas automatiskt. När energi frigörs under inbromsning tas den tillvara och lagras i batteriet. Energin kan sen användas för att driva bilen.

I lägre hastigheter används endast elmotorn vilket innebär att bränsleförbrukning och utsläppsnivå då är lika med noll. Så snart extra kraft behövs, under acceleration eller i högre hastigheter, kopplas bensinmotorn automatiskt in.

Hitta bästa suven för dig – här är modellerna

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Lexus och ej en artikel av Dagens industri

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer