1515
Innehåll från KINTO MobilityAnnons

Nya sättet att leasa bil: abonnera per månad

Att leasa en bil på tre år är det vanligaste sättet för företag att lösa sina transporter. Men det finns många dolda kostnader med traditionell leasing som kan komma som en överraskning. Och det är inte alltid företaget behöver bil hela året. Då är Toyotas nya tjänst KINTO en smartare och mer flexibel lösning.

Flexibel, bekymmersfri och tillgänglig mobilitet för alla? Läs mer om KINTO Mobility 

Det finns många fördelar för ett företag att leasa en tjänstebil jämfört med att köpa en. Det blir en månadskostnad i stället för en engångskostnad som belastar balansräkningen för företaget. Och halva momsen är avdragsgill. 

Men det finns även andra smarta lösningar om företaget dessutom bara har behov av bilen som mobilitetslösning några månader per år, slipper bilen att stå oanvänd och orsaka företaget kostnader.

Toyotas tjänst KINTO ger företagarna en helt ny flexibilitet, sänker kostnaderna och kan ge en mindre miljö- och klimatpåverkan. 

Mer än en biltillverkare

Toyota har bestämt sig för att bli något mer än en biltillverkare. Tanken är att koncernen ska bli en fullskalig leverantör av mobilitet. Målet är större frihet åt alla, mindre miljöpåverkan och ett helt nytt sätt att utnyttja bilen som transportmedel. 

Ambitionen är att varje resa ska ske så effektivt och säkert som möjligt med minsta möjliga miljöpåverkan – både i dag och om tio år.

Ett resultat av detta är den nya tjänsten KINTO som ger företag oanade möjligheter till flexibilitet och klok mobilitet.

Flex-abonnemanget kan på flera punkter liknas vid företagsleasing, fast utan oväntade tilläggskostnader, samt att bolaget slipper binda upp kapital och vara fast i långa avtal. Dessutom kommer man ifrån långa väntetider, då bilen levereras på endast fyra dagar. Fordonsskatter, försäkring, service och andra kringkostnader är inkluderade i det fasta månadspriset. 

KINTO – en mobilitetsleverantör

Under snösäsongen kan man välja en fyrhjulsdriven Rav 4 – laddhybrid – för att medarbetaren ska kunna ta sig till sina kunder så säkert som möjligt.

Under våren är behovet kanske annorlunda. Resorna går mest i och runt storstadsregionen. Då passar kanske en nätt Yaris elhybrid bättre.

Under sommaren behöver kanske företaget ingen bil alls.

När hösten sedan kommer är det kampanjtider och det behöver få plats fler medarbetare i bilen. Då blir det en Corolla Touring Sports som rymmer såväl människor som kampanjmaterial.

KINTO:s mål är att vara en mobilitetsleverantör. Det gör det i sin tur möjligt för företag att helt anpassa sin mobilitet efter behov.

Läs mer om abonnemangslösningen KINTO Flex 

 

Mer från KINTO Mobility

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med KINTO Mobility och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?