Annons
Innehåll från HowdenAnnons

Växer med 20 procent per år – så tar Howden allt fler marknadsandelar

Försäkringsförmedlingsbolaget Howden har genom sin specialistkompetens inom utvalda nischer lockat allt fler kunder, och har de senaste åren växt med i snitt 20 procent per år.  

– Vi är en global aktör med en god kännedom om den svenska marknaden. Samtidigt arbetar vi proaktivt, och har en väldigt personlig kontakt med våra kunder. Det har gett resultat, säger Jesper Bretz, vd på Howden i Sverige.

Howden har positionerat sig som ett piggt, innovativt och nytänkande alternativ till de stora försäkringsförmedlingsbolagen och har haft stora framgångar de senaste åren. Företages fokus på enskilda nischer har rimmat väl med marknadens ökade efterfrågan på specialistmäklare.

Några av Howdens målgrupper är fastighetsbolag, fastighetsfonder, stora och medelstora industriföretag, och dessutom olika typer av rådgivare.

Howden har även ett team som enbart fokuserar på återförsäkringsfrågor och ett som är specialiserat på kreditrisker kopplat till försäkringsmarknaden. Det senaste tillskottet är ett team som uteslutande fokuserar på M&A-försäkringar, transaktionsförsäkringar i samband med förvärv och försäljning av bolag.

– Inom dessa områden har vi en väldigt gedigen kompetens, säger Jesper Bretz.

Arbetar proaktivt

På Howden vill man lyfta fram den personlig kontakten man har med sina kunder som en av företagets främsta konkurrensfördelar. Med denna kan de erbjuda ett mer proaktivt arbetssätt som många större konkurrenter inte har.

– Vi finns ständigt tillgängliga i en konsultroll för att kontinuerligt kunna hantera våra kunders frågor och funderingar. Många kunder har försäkringsfrågor som dyker upp löpande under året, och då är det viktigt att vi kan erbjuda en hög servicenivå och ge en snabb återkoppling till dem, säger Jesper Bretz.

Fortsätter att växa

Howden är i dag en entreprenörsinriktad verksamhet som kan erbjuda andra incitament jämfört med konkurrenterna. Det förklarar att många medarbetare söker sig till företaget. Howden befinner sig mitt i en fenomenal expansionsfas.

– Vi kan erbjuda andra karriärmöjligheter än de traditionella mäklarhusen, vilket attraherar många. Vår ambition under de kommande åren är att fortsätta stärka och utveckla vår lokala närvaro runtom i Sverige. Vi tror verkligen på värdet av att finnas tillgängliga för våra kunder där de befinner sig, oavsett om det är i Stockholm eller i andra delar av landet, säger Jesper Bretz.

Fakta

Howden är ett försäkringsförmedlingsbolag som har funnits i Sverige sedan 2004. I Sverige finns Howden representerat med kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Howden är en del av Hyperionkoncernen med huvudkontor i London. Hyperion är en av världens största personalägda försäkringsförmedlingsgrupper med 5 000 medarbetare i 40 länder.

Läs mer på: www.howdengroup.com/se-en

Mer från Howden

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Howden och ej en artikel av Dagens industri

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?