1515
Annons
Innehåll från H1 CommunicationAnnons

Hemarbete är redan nu en naturlig del för CRM-specialister

De senaste månaderna har Covid-19 påverkat och snabbt förändrat arbetssättet för många. Tack vare väl utvecklad teknologi har det visat sig att hemarbete i stor skala är möjligt, även inom kundservicesektorn, men det krävs rätt förutsättningar och ett förändrat ledarskap för att säkra produktiviteten.

Coronapandemin har tydligt förändrat vårt samhälle. Vi ser tydliga tecken nu på att distansarbete kommer att bli en naturlig del när uppdragen gör det möjligt. Fysiska kontor kommer att förändras i hur vi använder dem och ny teknologi kommer bli en naturlig del i vår vardag för många av oss.

– För oss är det tydligt att Covid-19 har bevisat att hemarbete i stor skala fungerar mycket bra för våra CRM-specialister, då vi har styrkan och tekniken för att göra det möjligt. Långsiktigt ser vi att hemarbete varvat med fysisk närvaro på kontoret skapar bäst förutsättningar för engagemang, välmående och produktivitet något som i förlängningen ger bäst effektivitet. Samtidigt kommer flexiblare arbetssätt ställa högre krav på ett aktivt ledarskap och förmåga att tydligt föra fram vision och mål. Att känna ett tydligt ”varför” och att tryggheten ligger i själva förändringen minimerar känslan av oro som nu annars präglar samhället, säger Mona Rydén, COO på H1 Communication.

Pandemin skyndar på utvecklingen av morgondagens arbetsmiljöer och något vi kommer att se mer av i personalintensiva miljöer i framtiden är säkra zoner, både för att säkra informationssäkerhetsperspektiv och för att minska smittspridning.

– Att designa fler och effektivare säkra zoner inom ramen för det öppna kontorslandskapet är ett viktigt mål för oss och en drivkraft när vi nu planerar vårt nya huvudkontor i Östersund. Vi gör det för att kunna arbeta med fler samhällsviktiga uppdrag, men även för att kunna hantera framtida pandemier, berättar Mona Rydén. 

Med förändrade arbetsmiljöer kommer också nya sätt att säkra arbetet. Genom e-learning kan H1 Communication redan idag utbilda CRM-specialister på distans och se till att de får sin certifiering, oavsett var de eller kunden befinner sig. Detta gäller även vidareutbildning, då e-learning gör att kunduppdrag kan fortlöpa utan avbrott även vid distansarbete. Även ISO-certifiering blir en viktig konkurrensfaktor.

– Vi är extra stolta för vår ISO 27001 certifiering, att vi kan säkerställa en säker och korrekt hantering av våra, våra kunders och våra uppdragsgivares information. Det känns extra viktigt i dessa tider, säger Mona Rydén.

Fakta

H1 Communication är ett nordiskt BPO-företag med europeiska samarbetspartners som erbjuder outsourcing av kundservice, teknisk support, PKI-tjänster och svarsservice. H1 ger dina kunder ledande kundupplevelser genom fokus på kvalitet, informationssäkerhet och medarbetarvarumärket (HAPPY-filosofin). Som Nordens största delägarledda branschaktör bygger H1 kundnära samarbeten med stort engagemang och kontinuitet i alla lägen. H1 är ISO 9001/14001/27001 certifierad och med enheter runt om i Norden erbjuds alla tjänster på samtliga nordiska språk dygnet runt, året om.

EXTERN LÄNK: www.h1.se 

Mer från H1 Communication

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med H1 Communication och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?