– Det här gör att vi måste växla upp och bredda vårt erbjudande för att möta marknadens nya behov. Därför har vi nu som första kundserviceföretag i Sverige lagt till tjänsten försäkringsförmedlare i vårt erbjudande. Vi ser det som ett naturligt komplement till våra övriga tjänster för att kunna vara en ”one-stop-shop” inom kundservice, säger Mattias Lööv, vd på H1 Communication.
Skapar merförsäljning
Trenden idag är att det utgående säljsamtalet inte längre ger ett positivt resultat. Ett betydligt effektivare sätt att skapa merförsäljning är istället att komplettera sina produkter och tjänster med exempelvis försäkringsrelaterade produkter. Men att sälja försäkringsprodukter är komplext och det krävs att företag lever upp till de regelkrav kring bland annat informationssäkerhet som finns i Sverige och EU.
– Efter en intensiv och noggrann tillståndsprocess har vi erhållet Finansinspektionens godkännande som sidoverksam försäkringsförmedlare. Det medför att vi nu kan hjälpa företag, som inte har tillstånd eller en uppbyggd organisation kring försäkringsprodukter, att snabbt komma igång med försäljning och kundservice kring detta på ett enkelt och tryggt sätt, berättar Mattias Lööv.
ISO 27001 certifierad
H1 Communication sköter alla kontakter med myndigheter, sätter upp rutiner och ser till att all dokumentation är korrekt enligt gällande lagstiftning. Företaget, som är branschens enda outsourcingaktör inom kundservice som är certifierad i informationssäkerhet (ISO 27001), hjälper sina kunder med kundservice, teknisk support, PKI-tjänster och svarsservice. Försäkringsförmedlingstjänsten drogs igång våren 2021 och erbjuds till svenska kunder, men målsättningen är att kunna erbjuda tjänsten på fler marknader framöver.
– Det har varit en lärorik tillståndsprocess och jag ser att tillståndet tillsammans med vår ISO 27001 certifiering skapar nya tillväxtmöjligheter för både våra kunder och oss, avslutar Mattias Lööv.
Om H1 Communication
H1 Communication AB grundades 2007 utifrån övertygelsen; att människor som känner glädje är de som bidrar till en positiv stämning och får saker att hända – grunden i en fantastisk kundupplevelse. Vi är en av Nordens ledande partner för outsourcing av kundservice, har 350 medarbetare på fem orter och är ISO 9001/14001 samt 27001 certifierad.