1515
Innehåll från GenesysAnnons

Molntjänst ger en flexibel kundservice

Att automatisera och utveckla din kundtjänst är viktiga steg idag för att möta den moderna kundens krav på tillgänglighet och skapa ökad kundlojalitet. En väl genomtänkt strategi avseende hur du vill att kundens ”resa” i kontakten med er ska se ut och upplevas är idag avgörande för att behålla kunder i en värld där det blir allt svårare att differentiera sig med en unik produkt.

Genom att lägga din kundtjänstplattform i molnet kan du på ett flexiblare och framförallt snabbare sätt introducera nya kanaler och funktionalitet i din kundtjänst. Även möjligheten att enkelt skala upp och ner resursutnyttjandet samt att ha tillgång till er lösning oavsett var dina medarbetare befinner sig är också viktigt.

Dagens digitala kunder har högre förväntningar på den kundservice de blir bemötta av än tidigare. Vikten av att kunna erbjuda en bättre kundservice har blivit allt mer avgörande och påverkar kundlojaliteten i hög grad. Genom att delvis automatisera din kundtjänst samt att lägga den i molnet bidrar det till en större kundlojalitet, då tillgängligheten ökar. Lojalitet skapas då du möter kunden i kanalen av deras val, med ett personlig bemötande.

 – Det är viktigt idag att tänka på hur man som företag ska bemöta sina kunder på bästa sätt för att öka kundnöjdheten, att ha en väl genomtänkt utformning av kundresan är A och O. Vi på Genesys tillhandahåller inte bara de kanaler som krävs utan vi har även ett ekosystem av partners som är integrerade mot oss för att erbjuda lösningar relevanta för kundtjänst. Vi orkestrerar även dessa lösningar för att ge företag de allra bästa förutsättningarna för att erbjuda en ypperlig kundupplevelse, säger Johan Lindefors, VP Sales, Genesys Nordics & Baltics.

Användandet av AI har eskalerat och är högt upp på företags agenda.

Genom att använda dig av AI kan du inte bara optimera din konverteringsgrad på din hemsida utan dessutom effektivisera din kundtjänst ytterligare med hjälp av botar, samtidigt som du använder dina agenter smartare, där mänsklig kontakt verkligen behövs.

– Med vår molnplattform Genesys Cloud är tjänsten otroligt snabb att implementera, du får en lösning med hög tillförlitlighet och en möjlighet att snabbt konsumera ny funktionalitet. Vi använder oss av AI både när vi hjälper företag att öka sin affär på nätet men också för att öka effektiviteten och produktiviteten hos kundtjänstmedarbetarna. Det är självklart också viktigt att optimera arbetsmiljön för medarbetarna vilket även gör dem lojala med sin arbetsgivare, avslutar Johan Lindefors.

Fakta

Varje år levererar Genesys® över 70 miljarder kundupplevelser åt företag i över 100 länder. Med hjälp av kraften i molnet och AI hjälper vi till att förbättra upplevelser i alla kanaler för våra kunders kunder och medarbetare. Några kunder som använder Genesys kontaktcenterlösningar är bland annat Nordea, Elgiganten och Vattenfall. Läs mer på www.genesys.com/se eller ring oss på 08-44 68 07 78.

Mer från Genesys

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Genesys och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?