Annons
Innehåll från EurocardAnnons

Smarta betallösningar förenklar jobbet hemifrån

Vad gör jag med papperskvittot och hur redovisar jag onlineköpet? Distansjobbet kan innebära stopp i företagets arbetsflöden. Lösningen: En digital och effektiv utläggshantering, enligt Ila Sabet Bergström, chef för Corporate Segment på Eurocard.
Vad gör jag med papperskvittot och hur redovisar jag onlineköpet? Distansjobbet kan innebära stopp i företagets arbetsflöden. Lösningen: En digital och effektiv utläggshantering, enligt Ila Sabet Bergström, chef för Corporate Segment på Eurocard.

Redovisa och godkänna utlägg kan vara krångligt en vanlig dag på jobbet.

Sitter man hemma och arbetar blir det lätt ännu mer komplicerat.

– Lösningen är ett digitalt flow – från det att köpet görs ända in i företagets affärssystem, säger Ila Sabet Bergström, chef för Corporate Segment på Eurocard.

Läs mer om smidigare betalningar och effektivare uppföljningar 

Pandemin har förändrat hur vi gör våra inköp och betalar, inte minst inom företagsvärlden.

När vi jobbar hemma kan det uppstå problem med de gamla – ofta manuella – arbetsflödena, och det är lätt att tappa överblicken och kontrollen. Hur lämnar man in sina utlägg med papperskvitton till ekonomiavdelningen, eller för underskrift och godkännande hos chefen?

Förenkla betalningarna och öka intäkterna 

Ila Sabet Bergström, chef för Corporate Segment på Eurocard, betonar att företagare med enkla medel kan göra betalningarna smidigare – samtidigt som man minskar kostnaderna, ökar intäkterna och höjer motivationen hos de anställda.

– När de anställda i ökande grad arbetar på distans, så ökar också behovet av en mer digital och effektiv utläggshantering. Både stora och små företag efterfrågar en lösning som skapar ett digitalt flow – från det att köpet görs och ända in i företagets affärssystem.

Hantera utlägg – en utmaning

Eurocard har en lång erfarenhet av att digitalisera och underlätta för företag – med helhetslösningar från företagskort till integrerade betallösningar och redovisning. Enligt Ila Sabet Bergström är just utläggshanteringen en utmaning för många företag:

– Det kan ibland nästan kännas som en omgång av spelet Memory – vilket kvitto hör ihop med vilket utlägg?

Med Eurocards lösningar rätas dessa frågetecknen ut. Och företagen får tid över till annat än att jaga borttappade papperskvitton.

– Med en flexibel och digital betallösning som enkelt kan skräddarsys och anpassas, är företagen rustade och redo för framtidens utmaningar.

Viktig vinst: Nöjda medarbetare

Mindre tid för administration betyder mer tid till den egna affären, konstaterar Ila Sabet Bergström: 

– Förutom att spara tid och pengar, ger det också gladare och mer fokuserade medarbetare, vilket är viktiga tillgångar både för stora bolag och färska startups.

Läs mer om smidigare betalningar och effektivare uppföljningar 

Med digital utläggshantering kan ditt företag:

Öka intäkterna och minska utgifterna. 

Få mer kontroll och bättre överblick. 

Få mer tid över för den faktiska affären. 

 

Mer från Eurocard

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Eurocard och ej en artikel av Dagens industri

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?