Innehåll från DentmeAnnons

Medarbetare som mår bra gör ett ännu bättre arbete – och stärker varumärket

David Kruse, vd på Dentme.
David Kruse, vd på Dentme.

Att jobba med olika typer av förbättringar i arbetsmiljön är inte bara ett lagkrav. Det ger även friskare medarbetare – och en effektivare verksamhet. Men det finns en del av kroppen som många arbetsgivare glömmer bort. 

– Hela och friska tänder är viktigt för att vi ska kunna leva ett bra liv, säger David Kruse, vd på Dentme som erbjuder en helhetslösning inom tandvård för både stora och små företag. 

Med Dentme som personalförmån blir ditt företag en attraktiv arbetsgivare – och kan stärka varumärket på lång sikt. Det menar David Kruse, en av grundarna och vd på Dentme som kopplar ihop patienter och tandläkaren via mobilen eller surfplattan. 

– Förutom privatpersoner ger vi företag möjligheten att erbjuda tjänsten till sina anställda som en konkurrensfördel i den hårda kampen om kompetens på arbetsmarknaden. Det finns massor av skattefria förmåner som till exempel träning, kostrådgivning och tobaksavvänjning. Tänderna är också en del av kroppen, säger han. 

Läs mer: Tandvård – en attraktiv förmån för dina anställda. 

David Kruse betonar att arbetsgivaren har ett långtgående ansvar för sina anställdas hälsa och välmående.

– Varför värderas inte tandvård lika högt av arbetsgivare som till exempel friskvård eller annan personalhälsa? Alla kan drabbas av plötslig tandvärk. Det påverkar hela kroppen och vårt allmäntillstånd vilket kan leda till att vi även presterar sämre på jobbet. Medarbetare som mår bra gör ett ännu bättre arbete, säger han. 

Det första besöket hos Dentme sker via appen och de anställda behöver inte lägga tid på att besöka en klinik. De kan ta samtalet på en kafferast eller hemma. I kombination med appen erbjuds de anställda också en årlig undersökning på en närbelägen tandläkarklinik.  

– Tillsammans skapar detta en bra helhetslösning med förebyggande insatser och rådgivning för egenvård som lägger grunden för god tandhälsa. Ett videosamtal via appen med en legitimerad tandläkare är ett bra första steg i patientresan, säger David Kruse. 

Läs mer: Så fungerar företagstandvård. 

Om du har mindre besvär brukar det gå att lösa direkt via samtalet. Om tandläkaren bedömer att du behöver vidare behandling bokar de in ett besök hos en av Dentmes utvalda partnerkliniker. 

– Vi vill bli patienternas första val, både privat och på jobbet. Tandvården kommer att genomgå en kraftig förändring under de kommande åren och vi vill vara med och utveckla branschen. För oss känns det självklart att patienten ska kunna möta tandvården digitalt på samma sätt som andra områden inom vården och samhället i stort, säger David Kruse.

 

 

 

Mer från Dentme

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Dentme och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?