Innehåll från ContentorAnnons

Contentor gör expansionen av e-handeln kostnadseffektiv och snabbare än någonsin

Den rådande pandemin har kraftigt ställt om e-handeln, med en ökad mängd användare som följd – inte minst i form av äldre generationer. Detta faktum visar att handel över nätet är här för att stanna, och företag som satsar inom området har stor möjlighet att komma ur krisen som vinnare. Det säger Rabie Salem, vd på Contentor.

I samband med coronaviruset har världen blivit allt mer digitaliserad och fler företag är under press för att skala upp inom e-handel. Behovet från konsumenterna är stort; när allt fler väljer att stanna hemma är alltså en välfungerande e-handel av allra största vikt. Att expandera kan dock vara både dyrt och tidskrävande. Därför satsar byrån Contentor på att erbjuda heltäckande webblösningar för att företag snabbt och smidigt ska kunna anpassa sin affär till de nya kraven

Gedigen expertis

Att skala upp sin affär över internet kan innebära en stor vinning, men att nå den bredare massan kan vara en utmaning. Här finns Contentor för dig med sin expertis. Företaget grundades 2007 då e-handeln började utvecklas i större skala. Sen dess har de hjälpt hundratusentals e-handlare med innovativa lösningar för att lyckas med sin globala expandering – bland annat genom Contentors automatisering av hela, eller delar av, innehålls- och översättningsprocessen.

– Det krävs några knapptryck för att lösa både innehållskapande och översättning helt automatiserat och SEO-anpassat. Om en kund till exempel vill expandera in i Nederländerna skickar de sina texter från sin hemsida, varpå vi bearbetar och översätter dessa med hjälp av copywriters, översättare och maskiner. Det är ett kostnadseffektivt och snabbt sätt att komma ut på marknaden, säger Rabie Salem.

Möjligheten finns redan i dag att ha en plattform som interagerar direkt mot Contentor. Webbapplikationen Magento är en av modulerna som de investerat i – och ägnat stora resurser för att göra så effektiv som möjligt. Rabie Salem förklarar att företag via systemet kan flagga när nya produkter kommit in på hemsidan, för att i sin tur få översatta texter skickade tillbaka – med tonalitet och nyckelord i åtanke. En effektiv procedur som innebär att företag kommer ut på marknaden långt före sina konkurrenter, fortsätter han.

– Vår expertis är dessutom betydligt större än så. Ibland behövs det anpassas text till både Storbritannien och USA; samma språk, men stundtals annorlunda grammatik och säljtekniker som konverterar olika bra. Contentor anpassar språket både efter de guidelines vi får, men också efter vad vi med 13 års erfarenhet i bagaget vet fungerar. 

Ett bättre val

När översättning och SEO-anpassade texter ska tas fram är det flera företag som väljer att anställa egna skribenter för verket, något som enligt Rabie Salem ofta fungerar väl. Det kan dock även orsaka huvudbry. Efter att expansionen är genomförd är behovet av den nya skribenten kanske inte längre lika stort. I andra fall väljer företag att sköta det helt på egen hand.

– Men det är sällan som content och översättning är deras expertis. En annan trend vi ser är att många anställer en frilansare för projektet, och lägger således alla ägg i en korg. Med oss får man allt från ett enstaka ord till en miljon, utan att behöva tumma vare sig på kvalitet eller leveranstid. Mot den traditionella byrån har vi den tekniska kunskapen och ett dyrbart SEO-fokus, säger han och avslutar:

– Med ett starkt team av innehållsskapare satsar vi högre och erbjuder kunder vår expertis inom content management optimisation som sänker dina kostnader och ökar försäljning.

Läs mer om Contentor här

Om Contentor:

Contentor är specialister på översättningar och contentskapande. Med e-handelns unika krav i åtanke som snabba leveranser, SEO-anpassning och automatisering hjälper Contentor tusentals kunder. Några av Contentors kunder är NA-KD, Sportamore, CDON, Orkla, Gents, Partykungen och Footway.

Läs mer: www.contentor.se

 

Mer från Contentor

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Contentor och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?