ANNONS:
Till Di.se

Innehåll från BRING

Kortare leveranstider tack vare genidraget: ”Hemleveranser med noll utsläpp”

  • Bring kör den sista milen av leveransen med antingen cargocykel eller elbil. Genom att använda mindre fordon finns möjlighet att parkera närmare mottagarnas hem och det gör leveransen smidigare.

Brings cargocyklar och elbilar ser till att paketen levereras klimatsmart ända hem till dörren. 
Nu i Stockholm – snart i Göteborg, Malmö och Köpenhamn.
– Den här typen av leveranser kommer att öka lavinartat, säger Tobias Åbonde, ansvarig för konsumentleveranser hos Bring.

Här kan du läsa mer om Brings flexibla leveranser

 Samtidigt som det är smidigt och enkelt att handla på nätet, är det svårt att blunda för att den ökade e-handeln bidrar till ökad trängsel och mer avgaser i våra städer. Det är anledningen till att Bring infört hemleveranser av paket med noll utsläpp:

– Vi kör den sista milen av leveransen med antingen cargocykel eller elbil. Genom att använda mindre fordon har vi möjlighet att parkera närmare mottagarnas hem och det gör leveransen smidigare. Det här är redan verklighet i Stockholm och inom en snar framtid kommer även Göteborg, Malmö och Köpenhamn ha 100 procent klimatsmarta transporter, säger Tobias Åbonde, ansvarig för konsumentleveranser hos Bring.

 I fronten för hållbara transporter
Tobias Åbonde berättar att Bring vill gå i bräschen när det gäller att driva hållbarhetsfrågan för transportbranschen. Förutom att fokusera på att göra sina egna transporter hållbara, försöker företaget även att få sina kunder att tänka hållbart och bland annat att transportera varor med tåg istället för lastbil.

– Som transportbolag vet vi att vi är en del av problemet, men vi tror också att vi kan vara en del av lösningen genom att driva på en hållbar utveckling.

 En ny typ av hemleverans
Cargocyklarna och elbilarna kommer att användas för lätta hemleveranser, vilket är något som Bring tror kommer att öka lavinartat framöver. Istället för att ta en omväg till ett utlämningsställe för att hämta sina varor kommer konsumenter i allt högre grad förvänta sig att få leveransen hem till dörren – eller till och med innanför dörren. 

 – Det är bland annat därför vi har börjat med inleverans i samarbete med plattformen Glue, för de som har digitala lås på ytterdörren. Via en app öppnas  dörren för chauffören som levererar in varorna  – utan att mottagaren själv behöva vara på plats. Det finns även möjligheter till expressbud samma dag och mer ”klassisk” hemleverans på tider som man själv väljer.

Här kan du läsa mer om Brings flexibla leveranser

Så här kan Bring leverera – i Sverige och hela Norden:

Hemleverans

  • Mottagaren väljer själv leveransdag och tidsfönster för sin leverans. Mottagaren får ett sms med en länk för att följa leveransen.
  • Mottagaren kan själv välja att få stora varor inburna eller få de levererade utanför dörren/porten.
  •  I flera storstäder kan mottagaren få sin leverans samma dag som beställning. 
  • Som tillägg finns leverans på kvällar och helger. 
  • Bring erbjuder även tilläggstjänster som möjlighet till installation och montering av större leveranser samt ta med emballage.
  • Möjlighet till Miljöretur finns där Bring tar med sig en uttjänt skrymmande vara till miljöstation för återvinning.
  • Kunder har möjlighet att få varor returnerade i samband med hemleverans av ny vara.
  • På vissa orter får mottagaren hemleverans med elbil eller cargocykel.

Leverans innanför dörren 

  • Kunder med Glues smarta digitala lås kan välja att få varorna ställda innanför dörren, utan att själva behöva vara hemma. Via en app öppnas dörren till Brings chaufför.

 Utlämningsställe och paketautomat

  •  Försändelsen levereras till Brings nätverk av 1400 utlämningsställen och paketautomater runtom i Sverige. Paketet aviseras via SMS, e-post eller brev och är alltid spårbart.

 Bud

  • Lokala bud som levererar försändelser från dörr till dörr i flera städer, men går också att boka över hela Norden. 
  • Välj mellan VIP (direkt), 1 timme, 2 timmar, 4 timmar eller 6 timmar.

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med BRING och ej en artikel av Dagens industri

Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Läs mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies