1515
Annons
Innehåll från Borg OwilliAnnons

I en kaotisk tid måste energibranschen vara tydlig”

Fredrik Björnback, Head of Sales, Borg & Owilli.
Fredrik Björnback, Head of Sales, Borg & Owilli.

Osäkerhet på energimarknaden till följd av coronakrisen och kraftigt fallande oljepriser ställer nya krav på aktörer och behovet av transparens har aldrig varit större. Contentbyrån Borg Owilli hjälper aktörer inom energibranschen att säkerställa att deras budskap uppmärksammas av rätt målgrupper under pågående kris.

Coronaviruset har omkullkastat världen och sådant som vi tidigare har tagit för givet är idag långt ifrån självklart. Pandemins framfart har på ett eller annat sätt påverkat individer, ekonomier, samhällen, bolag – ja, i princip allt i dess väg. Energibranschen är inget undantag. 

– Somliga aktörer framför nu sina budskap brett utan eftertanke, medan andra har krupit tillbaka in i sina skal. Inget av dessa alternativ är optimala, säger Fredrik Björnback, Head of Sales på Borg Owilli, och fortsätter:

– Energibranschen är fundamental för Sveriges överlevnad och räknas som en samhällsviktig verksamhet av MSB. Utan den stannar landet och därför har energiaktörer ett stort behov av transparens under rådande kris. Överlag är det en tumregel – i en kaotisk omvärld vinner man på att vara tydlig. Man måste exempelvis kommunicera hur man hanterar, och har blivit påverkad av, krisen. 

EXTERN LÄNK: Läs vad Borg Owilli har gjort tidigare och vilka kompetenser som finns inhouse på byråns webbplats.

Skräddarsydda upplägg för varje enskild kund 

Borg Owilli är en contentbyrå som skapar kvalitativt innehåll och som med sin breda produktportfölj kan erbjuda smarta distributionslösningar, vilket möjliggör för aktörer inom energibranschen att nå ut till rätt målgrupper i rätt kanaler.

–  Mitt team är experter på energiområdet och hjälper bland annat sina kunder med att ta fram distributionsstrategier och att matcha budskap med rätt målgrupper. De arbetar också alltid behovsbaserat utifrån just dina förutsättningar. Vi presenterar aldrig en generisk lösning utan skräddarsyr alla upplägg, säger Fredrik Björnback.  

Viktigt att vara snabbfotad i kristider

På byrån arbetar erfarna journalister som hjälper företagen att hitta vinklar som väcker intresse och ger mervärde. 

– Även om du har valt rätt kanal för ditt budskap måste innehållet vara relevant, säger Fredrik Björnback och avslutar:

– Sedan har olika aktörer olika behov. Det kan vara allt från kommunikation med syftet att lugna medborgare om att Sveriges energiförsörjning bedöms vara god trots krisen till att kommunicera uppmaningar till beslutsfattare. I dessa tider är det också viktigt att man är snabbfotad och är villig att vara kreativ i sin marknadsföring. 

Fakta

Borg Owilli är en modern och progressiv contentbyrå som skapar kraftfull kommunikation med optimal distribution. Behöver du hjälp med att nå ut med ditt budskap till rätt målgrupper eller har du frågor som rör kommunikation och distribution? Kontakta Fredrik Björnback på fredrik.bjornback@borgowilli.se.

Mer från Borg Owilli

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Borg Owilli och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1090kr
Prenumerera