1515
Annons
FACEBOOK: ANNONSERING PÅVERKAS AV PLATTFORMSFÖRÄNDRINGAR

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Facebook, som tidigare förvarnat för att nya Apple-uppdateringar riskerar att leda till sämre annonsspårning, bekräftade på onsdagen att effektiviteten för bolagets annonseringsverksamhet minskat.

Det framgår i ett blogginlägg signerat Facebooks produktmarknadschef Graham Mudd.

Uppdateringar, bland annat från Apple, uppges ha skadat Facebooks förmåga att mäta annonsframgångar vilket i sin tur skadat den uppmätta lönsamheten för annonsörerna, skrev Mudd.

Produktmarknadschefen uppger vidare att antalet konverteringar, exempelvis försäljning eller appinstallationer, estimeras vara omkring 15 procent högre än vad Facebook kunnat uppmäta och därmed rapportera till annonsörerna.



Source: Direkt-SE
Tillbaka

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1090kr
Prenumerera