STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Bygginformationsbolaget Bimobject har initierat ett kostnadsreduktionsprogram på 20 miljoner kronor för att påskynda resan mot lönsamhet.
Det framgår av ett pressmeddelande där bolaget tillkännager sin uppdaterade strategi.
Besparingarna kommer skapas primärt genom minskade administrativa kostnader, samt genom ökad effektivitet i kundsupport och marknadsföring, uppger Bimobject.
Det tvååriga programmet består bland annat av en ompositionering av organisationen, en förstärkning av Bimobjects identitet och kommunikation, samt accelererad tillväxt genom försäljning till nya kunder.
"Vi har nu nått en position där lönsam tillväxt är inom räckhåll och vi är fokuserade på nå det målet. Det kommer att uppnås genom en effektivare organisation för nyförsäljning, men - ännu viktigare - också genom tillväxt från tjänster som skapar ytterligare värde till våra nuvarande kunder och användare", säger Bimobjects tillförordnade vd Martin Lindh.