STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Streamingbolaget Netflix vill ta ut höga priser för reklam på sin annonsfinansierade tjänst, uppger reklamköpare för Wall Street Journal.
Chefer vid Netflix och Microsoft, som levererar tekniken för att placera annonser på tjänsten, träffade reklamköpare förra veckan och uppges ha velat ha 65 dollar per 1.000 tittare. Ett pris som är betydligt högre än hos andra streamingtjänster.
Netflix meddelade tidigare i år att bolaget siktar på att få ut en delvis annonsfinansierad tjänsttill ett lägre pris och siktar på en lansering i början av nästa år.
Enligt tidningen har Netflix satt ett tak om 20 miljoner dollar för hur mycket ett enskilt varumärke kan annonsera för.
Reklamköparna uppges ha varit förvånade att Netflix söker ett så högt pris på en otestad plattform. De noterade också att det inte var ovanligt att nya aktörer inom streaming går ut med ett högt pris som sen förhandlas ned.
Wall Street Journal har tidigare rapporterat att Netflix spår att de så småningom kommer att kunna ta ett pris om cirka 80 dollar per 1.000 tittare.