1515
H&M: LANSERAR MEDLEMSBASERADE VARUMÄRKET SINGULAR SOCIETY (NY)

(Tillägg: flera ställen i texten)

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) H&M-gruppen har mjuklanserat det nya varumärket Singular Society, ett medlemsbaserat koncept där produkterna säljs till självkostnadspris.

Det framgår av bolagets hemsida.

"Singular Society drivs inte med vinstintresse från produkterna, intäkterna kommer istället från medlemskapen. De befinner sig i ett tidigt skede, men vi ser fram emot att berätta mer så snart vi kan", skriver H&M-gruppens pressavdelning i ett mejl till Nyhetsbyrån Direkt på torsdagseftermiddagen.

För att handla på sajten krävs ett medlemskap och Singular Society kommer gradvis ta emot nya medlemmar för att "så snart som möjligt" kunna ta emot alla som vill bli medlem. Singular Society levererar i nuläget inom EU och Storbritannien.

Singular Society erbjuder initial knappt 30 artiklar vardera för män och kvinnor (kläder och accessoarer). Därutöver säljs dryga 90 artiklar inom Home-segmentet, så som handdukar, sängkläder och porslin. Avsikten är att expandera sortimentet med nya kategorier över tid, uppger H&M-gruppen.

"Med Singular Society utforskar vi en ny spännande affärsmodell, deras mission är att demokratisera premiumkvalitet utan traditionella påslag, och därigenom möjliggöra ansvarsfull konsumtion för en bredare publik", skriver pressavdelningen.



Source: Direkt-SE
Tillbaka

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?