1515
H&M: DATAMYNDIGHET TYSKLAND GETT SANKTIONSAVGIFT 35 MLN EUR

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) H&M:s försäljningskostnader i det tredje kvartalet har belastats med en reservering hänförlig till en intern personuppgiftsincident vid ett servicecenter i Nürnberg, som bolaget självt anmälde i oktober 2019.

"Den regionala dataskyddsmyndigheten i Hamburg har belagt bolaget med en sanktionsavgift om 35 miljoner euro. H&M-gruppen tillstår att fel har begåtts på servicecentret och kraftfulla åtgärder har gjorts för att rätta till det inträffade", skriver bolaget i sin delårsrapport.

Vidare uppger H&M att statliga stöd kopplat till covid-19 har minskat försäljningskostnaderna i tredje kvartalet med cirka 400 miljoner kronor.

"Detta ska ses mot bakgrund av covid-19-situationens kraftigt negativa påverkan på försäljningen under niomånadersperioden, framför allt under det andra kvartalet, och den svårbedömda situation som pandemins snabba förlopp fört med sig", skriver H&M.



Source: Direkt-SE
Tillbaka

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?