Goodbye Kansas skapar digital version av Maisie Williams för H&M

Bublars dotterbolag Goodbye Kansas Studios har levererat VFX för en ny global reklamfilm för H&M, och skapat en digital tvilling till skådesperskan Maisie Williams.

Filmen handlar om H&M: s nya initiativ "Looops", där gamla kläder kan återvinnas för att skapa nytt tyg för nya kläder. Reklamfilmen är producerad av NewLand och är regisserad av Joanna Nordahl. Goodbye Kansas levererade Visual Effects (VFX) och i slutet av filmen förvandlas Maisie Williams till en digital version av sig själv. För att skapa den effekten scannade Goodbye Kansas Studios skådespelerskan och skapade en helt digital animerad avatar-version av henne, en digital tvilling.

”Vi är vana att skapa fotorealistiska, uttrycksfulla och detaljerade digitala människor för spel- och filmindustrin, men detta tillfälle krävde en mer stiliserad behandling eftersom H&M ville ha tydlig skillnad mellan verkliga Maisie och digitala Maisie, vilket vi förstås gärna hjälpte till med,” säger Jan Cafourek, Executive Producer, Goodbye Kansas Studios.

Goodbye Kansas skapar hundratals nya digitala människor varje år och intäkterna från projekt som använder Capture i någon form ökade med nästan 50% 2020 jämfört med 2019.

”Goodbye Kansas expertis inom Digital Humans kan användas inom många olika områden. Capture-tekniken, som används för att skapa digitala tvillingar, blir en allt viktigare del av vårt erbjudande och efterfrågan på produktioner där det finns ett behov av denna avancerade teknik växer stadigt. Jag är övertygad om att Maisie Williams inte kommer att bli den sista kändisen som kommer att få en digital tvilling skapad av oss, säger Peter Levin, Koncernchef och VD, Bublar Group.

Filmen släpptes den 12 april och det finns redan planer på fler produktioner med den digitala versionen av Maisie Williams.

Länk till filmen

För mer information kontakta:
Peter Levin, Koncernchef och VD, Bublar Group
e-mail: peter.levin@goodbyekansas.com Telefon: +46 (0) 73 041 63 93

Bublar Group
Bublar Group AB (publ) är efter förvärvet av Goodbye Kansas Nordens ledande noterade bolag inom visualisering och XR-teknologi. Företaget utvecklar produkter och lösningar baserade på avancerad teknologi; Augmented Reality (AR), Virtual Reality (VR), VFX produktion, Cinematics, Performance capture & scanning, Digital Humans och Real Time animation.

Koncernen har världsledande bolag som kunder inom TV, film, streaming, spel, industri och e-handel. I företaget ingår dotterbolagen Goodbye Kansas (inkl. Infinite Entertainment), Vobling, Sayduck, Virtual Brains (inkl. Plotagon). Bublar har huvudkontor i Stockholm samt kontor i London, Helsingfors, Vilnius, Hamburg, Belgrad, Los Angeles och Manila. Företaget är noterat på Nasdaq First North Growth Market.

Bolaget har G&W Fondkommission som Certified Adviser, Kungsgatan 3, Stockholm, Stockholm, email: ca@gwkapital.se, tel. 08-503 000 50.

Source: MFN