Raute Oyj: Mika Saariaho aloittaa Rauten toimitusjohtajana 1.10.2022

RAUTE OYJ PÖRSSITIEDOTE 30.8.2022 KLO 9.00

MIKA SAARIAHO ALOITTAA RAUTEN TOIMITUSJOHTAJANA 1.10.2022

Mika Saariahon aloitusajankohta Raute Oyj:n toimitusjohtajana on täsmentynyt. Hän aloittaa tehtävässä 1.10.2022. Raute on tiedottanut 24.5.2022 Mika Saariahon nimityksestä ja siitä, että hän aloittaa tehtävässä viimeistään 24.11.2022.
Kuten aiemmin on tiedotettu, Rauten väliaikaisena toimitusjohtajana 1.5.2022 alkaen toiminut Petri Strengell jatkaa Rauten operaatioista vastaavana johtajana (COO) ja johtoryhmän jäsenenä Saariahon aloittaessa toimitusjohtajan tehtävässä.

RAUTE OYJ
LISÄTIETOJA:
Hallituksen puheenjohtaja Laura Raitio, puh. 050 3860004
JAKELU:
Nasdaq Helsinki Oy, keskeiset tiedotusvälineet, www.raute.com

RAUTE LYHYESTI:
Raute on maailmanlaajuisesti toimiva teknologia- ja palveluyritys. Rauten asiakkaat ovat puutuoteteollisuudessa toimivia yrityksiä, joiden valmistamia puutuotteita ovat viilu, vaneri, LVL (Laminated Veneer Lumber, viilupalkki) ja sahatavara. Teknologiatarjonta kattaa viilun, vanerin ja LVL:n koko tuotantoprosessin sekä erityismittalaitteita sahatavaralle. Tehdaslaajuisten kokonaisuuksien toimittajana Raute on maailmanlaajuinen markkinajohtaja niin vaneri- kuin LVL-teollisuudessa. Kokonaispalvelukonseptiin kuuluvat lisäksi teknologiapalvelut varaosatoimituksista säännölliseen kunnossapitoon ja konekannan modernisointeihin. Rauten päätoimipiste sijaitsee Lahdessa. Muut omat tuotantoyksiköt ovat Kajaanissa, Vancouverin alueella Kanadassa, Changzhoussa Kiinassa ja Pullmanissa, Washingtonin osavaltiossa Yhdysvalloissa. Rauten liikevaihto vuonna 2021 oli 142,2 miljoonaa euroa. Henkilöstön määrä vuoden 2021 lopussa oli 802.Lisätietoja yhtiöstä: www.raute.com.

spara
1090kr