Moment Group AB: Nytt datum för publicering av delårsrapporten för tredje kvartalet

Moment Group skjuter fram publiceringen av delårsrapporten för tredje kvartalet. Nytt datum för publicering är den 27 november 2020.

Anledningen till den senarelagda publiceringen är den process för refinansiering av bolaget som pågår. Ledningen har tidigare meddelat att det finns risk för att likviditetsbrist uppstår i mitten av fjärde kvartalet 2020 och att ett intensivt arbete pågår med flera olika spår för att säkerställa tillgången till rörelsekapital för att undvika den prognostiserade likviditetsbristen. Detta innefattar både utredning av möjligheterna att säkra likviditeten på kort sikt och att finna en lösning för bolagets långsiktiga finansiering. Bolaget kommer att återkomma med närmare besked beträffande finansieringslösning så snart det finns något konkret att rapportera.

Delårsrapporten för det tredje kvartalet kommer att publiceras fredagen den 27 november 2020.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Otto Drakenberg, tf VD/Koncernchef Moment Group,
otto.drakenberg@momentgroup.com0708-64 55 04

Läs mer om koncernen på www.momentgroup.com