Kapitalmarknadsdag: GHP presenterade strategi för fortsatt tillväxt

Idag, torsdag den 18 november 2021, höll GHP sin kapitalmarknadsdag där bolaget presenterade sin strategi för fortsatt tillväxt och gav en uppdatering kring koncernens finansiella mål.

GHP:s företagsledning påtalade de goda förutsättningarna för att uppnå koncernens finansiella mål och långsiktigt stark tillväxt. Bakgrunden till detta är bland annat satsningen på uppstarter av nya kliniker, expansion av befintliga kliniker och en hög efterfrågan till följd utav vårdskulden. Därutöver gör bolaget stora satsningar inom den företagsfinansierade marknaden där ett nytt erbjudande som kombinerar företagshälsovård och sjukvårdsförsäkring förväntas bidra till både tillväxt och lönsamhet.

Presentationen och den inspelade webbsändningen kommer inom kort att finnas tillgänglig på bolagets hemsida.

Source: MFN