Konsumtionen ökar med 59% för Mavshacks streamingtjänster

KONSUMTIONEN ÖKAR MED 59% FÖR MAVSHACKS STREAMINGTJÄNSTER

Det är fortsatt hög efterfrågan på Mavshacks streamingtjänster som uppvisar en ökning på 59% under augusti månad mot föregående år. Värt att notera är att konsumtionen för mavshack.com påverkas negativt av Covid-19 då live-sport (PSL bl a), som bidrog till konsumtion under 2019, inte har kunnat genomföras. Jämfört med juli månad 2020 har konsumtionen ökat med 17 % för mavshack.com.

Stockholm den 14:e september 2020
Mavshack AB (publ)

För mer information vänligen kontakta:

VD Tommy Carlstedt

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Mavshack Pressrelease 2020-09-14.pdf

Om Mavshack AB

Mavshack AB investerar i bolag med inriktning mot digital distribution. Koncernen består av dotterbolagen 24hTech, Mavshack Movies, YourIT och Partner54 samt intressebolaget Ambientmedia. Sedan 2007 förenklar vi våra kunders verksamhetsprocesser genom att erbjuda fullservice-tjänster inom helintegrerade plattformslösningar, streamingteknik, direct carrier billing och den senaste tekniken inom ljud, bild och AR-produktion. Mavshack AB (publ) är listat på Nasdaq First North Growth Market under kortnamnet MAV. Certified Adviser är Erik Penser Bank, telefon: 08 463 83 00, Email: certifiedadviser@penser.se. Mer information finns på www.mavshack.se

Source: beQuoted