Tessin fortsätter leverera avkastning till sina medlemmar – utbetalar totalt 17,2 MSEK i september

Stockholm, Sverige - Tessin Nordic Holding AB (publ) (NASDAQ: TESSIN) meddelar att man i september 2021 har betalat ut totalt 17,2 MSEK till sina medlemmar som investerat via plattformen. Av det totala beloppet utgör 15,7 MSEK utlånat kapital och 1,5 MSEK ränta på kapitalet. Den genomsnittliga avkastningen på samtliga avslutade fastighetslån sedan starten 2014 uppgår per den sista september 2021 till 8,42 procent.

”Investerarna på Tessins plattform fångar upp ett stort kapitalbehov och affärsmöjligheter inom den samhällsviktiga bygg- och fastighetssektorn. Tessins medlemmar i kombination med en ökande tillgång till institutionellt kapital innebär att vi i större utsträckning kan tillgodose finansieringen av fler och större projekt. Vi ser fram emot att finansiera ett flertal spännande fastighetslån under kommande period.” säger Heidi Wik, VD för Tessin Nordic Holding.

I september 2021 utbetalades cirka 17,2 MSEK till Tessins medlemmar. Det återbetalade kapitalet stiger i takt med att det förmedlade kapitalet stiger och sedan starten 2014 har Tessin rest mer än tre miljarder kronor till fler än 300 svenska fastighetsprojekt. Av det totalt investerade kapitalet har över två miljarder kronor återbetalts med i snitt 8,42 procents ränta.

Tessins målsättning är att fortsätta växa organiskt genom att erbjuda en kombination av intressanta investeringserbjudanden och finansieringslösningar på fastighetsmarknaden. Kapitalet från Tessins medlemmar har bland annat möjliggjort byggnationen av fler än 5 000 bostäder och hundratals kommersiella lokaler.

Fakta Tessin
Antal medlemmar: 57 737 st
Antal kapitalresningar: 310+ st
Rest kapital: 3,4 miljarder SEK
Återbetalt kapital: 2,3 miljarder SEK
Genomsnittlig avkastning: 8,42 procent*
*Den genomsnittliga avkastningen baseras på den viktade årsavkastningen för samtliga avslutade lån på Tessins plattform inklusive kreditförluster.

Source: MFN

spara