Verkställande av årsstämmans beslut om avskaffande av aktieslag i ITAB Shop Concept AB

Vid ITAB Shop Concept AB:s årsstämma tidigare idag, den 11 maj 2021, beslutades om en ändring av bolagsordningen varigenom A- och B-aktier avskaffas och bolaget enbart ska ha aktier av ett aktieslag.

Bolagets samtliga befintliga aktier utgörs av B-aktier och det finns inga A-aktier utestående. I samband med avskaffandet av aktieslagen kommer bolagets aktier få den nya ISIN-koden SE0015962097 och den nya tickern "ITAB". Den nya aktien kommer överta befintlig handelsplats för B-aktien på Nasdaq Stockholm. Ändringen sker automatiskt och aktieägare behöver inte vidta några åtgärder.

Styrelsen har beslutat att avstämningsdag för ändringen ska vara måndagen den 24 maj 2021, vilket innebär att sista dag för handel i aktien med befintliga aktier är torsdagen den 20 maj 2021. Första dag för handel med aktier med ny ISIN-kod och ticker är fredagen den 21 maj 2021.

Denna information är sådan som ITAB Shop Concept AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 11 maj 2021 kl. 12.00