Valberedningens förslag till styrelse och ny styrelseordförande i K2A Knaust & Andersson Fastigheter AB (publ)

Valberedningen i K2A Knaust & Andersson Fastigheter AB (publ) ("Bolaget") har nu lagt fram sina förslag inför årsstämman 2022. Johan Thorell har meddelat valberedningen att han avböjer omval som styrelseordförande, men att han däremot är tillgänglig som ordinarie ledamot i styrelsen. Valberedningen har därför beslutat att föreslå att Sten Gejrot ska väljas till ny styrelseordförande i Bolaget vid årsstämman den 29 april 2022.

Sten Gejrot har varit styrelseledamot i Bolaget sedan 2017 och valberedningen anser att han med sin erfarenhet och kunskap som nuvarande ledamot i Bolaget kommer att kunna ta sig an rollen som styrelseordförande på ett snabbt och effektivt sätt.

Utöver Sten Gejrot föreslår valberedningen vidare omval av samtliga nuvarande ledamöter, det vill säga Johan Thorell, Johan Knaust, Johan Ljungberg, Claes-Henrik Julander, Ludwig Holmgren och Ingrid Lindquist.

Valberedningens fullständiga förslag och motiverade yttrande kommer att publiceras på Bolagets webbplats, www.k2a.se, i anslutning till att kallelse till årsstämma utfärdas.

Bolagets valberedning består av (i) Peter Möller, utsedd av Johan Knaust med bolag, (ii) Sten Gejrot, utsedd av Johan Thorell med bolag, och (iii) Karl Lilja, utsedd av Johan Ljungberg med bolag. Ordförande i valberedningen har varit Karl Lilja. Sten Gejrot har inte deltagit i valberedningens beredning och beslut rörande honom själv.

Denna information är sådan som K2A Knaust & Andersson Fastigheter AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2022-03-22 11:43 CET.