Konsumtionen ökar med 339% för Mavshack.com

KONSUMTIONEN ÖKAR MED 339% FÖR MAVSHACK.COM

Det är fortsatt hög efterfrågan på Mavshacks streamingtjänst som uppvisar en ökning på 339% under september månad mot föregående år. Värt att notera är att konsumtionen för mavshack.com fortfarande påverkas negativt av Covid-19 då live-sport (PSL bl a), som bidrog till konsumtion under 2019, inte har kunnat genomföras. Jämfört med augusti månad 2020 har konsumtionen ökat med 20 % för mavshack.com.

"Den största anledningen till att vi är glada över kontinuerligt ökad konsumtion är att det i väldigt stor utsträckning motverkar och/eller bromsar churn för vår tjänst. Gillar kunden vår tjänst och använder den, innebär det troligtvis att kunden kommer stanna kvar längre än en kund som, fullt logiskt, inte använder tjänsten." säger Tommy Carlstedt, VD Mavshack AB.

Stockholm den 6:e oktober 2020
Mavshack AB (publ)

För mer information vänligen kontakta:

VD Tommy Carlstedt

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Mavshack Pressrelease 2020-10-06.pdf

Om Mavshack AB

Mavshack AB investerar i bolag med inriktning mot digital distribution. Koncernen består av dotterbolagen 24hTech, Mavshack Movies, YourIT och Partner54 samt intressebolaget Ambientmedia. Sedan 2007 förenklar vi våra kunders verksamhetsprocesser genom att erbjuda fullservice-tjänster inom helintegrerade plattformslösningar, streamingteknik, direct carrier billing och den senaste tekniken inom ljud, bild och AR-produktion. Mavshack AB (publ) är listat på Nasdaq First North Growth Market under kortnamnet MAV. Certified Adviser är Erik Penser Bank, telefon: 08 463 83 00, Email: certifiedadviser@penser.se. Mer information finns på www.mavshack.se

Source: beQuoted