Corem Property Group: Corem hyr ut 4 500 kvm till Vianor i Bredden

Corem hälsar bil-, däck- och hjulserviceskedjan Vianor välkommen som hyresgäst i Bredden i Sollentuna. Vianor har tecknat ett tioårigt avtal avseende totalt cirka 4 500 kvm lager- och verkstadsyta med tillhörande kontor i fastigheten Revisorn 2 på Bergkällavägen 29.

Corem kommer att utföra hyresgästanpassningar för att möta kundens behov och Vianor kommer under 2021 att öppna däckhotell och verkstad i lokalerna. Inflyttning sker med start den 1 maj 2021.

"Bredden är ett eftertraktat område som allt fler får upp ögonen för och vårt uthyrningsarbete i området har varit väldigt framgångsrikt de senaste åren. Vi vill hälsa Vianor hjärtligt välkomna och är glada att kunna erbjuda lokaler för deras expansion. Vår hyresgästanpassning börjar direkt för att de ska kunna öppna däckhotell lagom till högsäsongen för däckbyte", säger Eva Landén, VD för Corem.

"Läget är perfekt för vår verksamhet med närhet till både stora trafikleder och tätbefolkade områden. Efter anpassningarna som görs i samarbete med Corem får vi moderna lokaler anpassade för vår verksamhet", säger Stein Gunnufsen, VD på Vianor, och tillägger att etableringen är en del av Vianors strategi som även omfattar andra större städer i Sverige.

Bredden är ett väletablerat företagsområde som är strategiskt beläget vid E4:an mellan Stockholm och Arlanda. Området har god tillgänglighet och är väl lämpat för citylogistik och last mile-logistics.

Corem har åtta fastigheter om totalt 33 000 kvm uthyrbar yta i Bredden och planerar för fortsatt utveckling och förädling av beståndet. Exempel på kunder till Corem i området är Webbhallen, Cramo och Makita.