Goodbye Kansas vinner Lovie Awards

Bublars dotterbolag Goodbye Kansas vinner en Bronze Lovie och en People’s Lovie i kategorin; “Advertising: Best Use of Animation & Motion Graphics”, för arbetet med reklamfilmen ”Volvo: The E.V.A. Initiative”.

Priserna delades ut vid Lovie Awards virtuella gala “Lovies X Everywhere” den 19 november.

-Vi är stolta och hedrade över att nu också kunna ställa en Lovie Award på prishyllan och alldeles särskilt att vinna just Folkets pris. Volvo-filmen var ett viktigt och väldigt roligt projekt. Redan när vi inledde arbetet för nästan två år sedan förstod vi att detta skulle bli något speciellt, säger Anton Söderhäll, Executive Producer på Goodbye Kansas.

Kampanjen ”Volvo: The E.V.A. Initiative” skapades av Forsman & Bodenfors och Goodbye Kansas samarbetade tätt med produktionsbolaget New Land och regissören Laerke Herthoni för att skapa den prisvinnande filmen.

-Jag är mycket glad över den här filmens framgångar. Den är ett strålande exempel på hur vår expertis inom Performance Capture, Design och VFX kan användas för att skapa unika visuella upplevelser, säger Peter Levin, VD på Goodbye Kansas Studios.

Lovie Awards är den europeiska systertävlingen till den internationella Webby Awards. Vinnarna utses av The International Academy of Digital Arts and Sciences. Förra årets upplaga av tävlingen samlade in 1500 bidrag från 30 europeiska länder, med över 55 000 röster för People’s Lovie Awards.

Lovie Awards
Lovie Awards mission är att uppmärksamma det unika från Europas främsta webbproduktioner – från kreativa nätverk och publicister, till kulturella och politiska organisationer och enskilda kreatörer. Nu inne på sitt tionde år, fortsätter Lovie Awards att uppmärksamma de berättelser som gett mest avtryck och har relevans i Europa. Med nästan 1000 bidrag från över 30 länder i Europa, återspeglar Lovie Awards den enorma tillväxten av Internet som ett verktyg för företag och vardagslivet. Bidrag på engelska, franska, tyska, spanska, holländska, svenska och italienska bedöms i sex huvudkategorier: Webbplatser, Video, Reklam, Appar, Mobil & Röst, Podcasts och Socialt. Google är ”Premiere sponsor” för Lovie Awards.

För mer information kontakta:
Anton Söderhäll, Exekutiv Producent, Goodbye Kansas,
email: anton.soderhall@goodbyekansas.com Telefon: +46 (0) 70 358 9240

Peter Levin, VD och grundare Goodbye Kansas, email:
peter.levin@goodbyekansas.com Telefon: +46 (0) 73 041 63 93

Bublar Group
Bublar Group AB (publ) är Nordens ledande noterade bolag inom XR-teknologi och visualisering. Företaget utvecklar produkter och lösningar baserade på avancerad teknologi; Augmented Reality (AR), Virtual Reality (VR), VFX produktion, Cinematics, Performance capture & scanning, Digital Humans och Real Time animation.

Koncernen har världsledande bolag som kunder inom TV, film, streaming, spel, industri och e-handel. och industri. I företaget ingår dotterbolagen Goodbye Kansas (inkl Infinite Entertainment), Sayduck, Virtual Brains och Vobling, Bublar har huvudkontor i Stockholm samt kontor i Helsingfors, Manila, London och Los Angeles. Företaget är noterat på Nasdaq First North Growth Market.

In essence, Bublar Group will change the game. We change how we Work, Shop, and Play
Bolaget har G&W Fondkommission som Certified Adviser, Kungsgatan 3, Stockholm, Stockholm, email: ca@gwkapital.se, tel. 08-503 000 50.

Source: MFN