Sista dag för handel med teckningsoptionerna av serie TO1 i SeaTwirl AB är idag, den 13 april 2021

Idag, den 13 april 2021, är den sista dagen för handel med teckningsoptioner av serie TO1 i SeaTwirl AB ("SeaTwirl" eller "Bolaget"). Teckningsperioden för teckningsoptionerna av serie TO1 pågår till och med den 20 april 2021. Varje teckningsoption av serie TO1 ger rätt att teckna en (1) ny aktie i SeaTwirl. Teckningskursen för teckningsoptionerna av serie TO1 är 96,37 SEK per aktie.

SISTA DAG FÖR HANDEL MED TECKNINGSOPTIONERNA AV SERIE TO1 I SEATWIRL AB ÄR IDAG, DEN 13 APRIL 2021

Notera att handel och nyttjande av teckningsoptioner av serie TO1 som är förvaltarregistrerade ska ske i enlighet med anvisningar från respektive förvaltare. Innehavare av teckningsoptioner bör säkra med respektive förvaltare hur teckningsförfarandet är anvisat.

Sammanfattande villkor för teckningsoptionerna av serie TO1:

Teckningsperiod: 6 april - 20 april 2021.

Emissionsvolym: 88 971 teckningsoptioner av serie TO1 berättigar till teckning av 88 971 aktier. Vid fullt nyttjande tillförs Bolaget cirka 8,6 MSEK före emissionskostnader.

Teckningskurs: 96,37 SEK per B-aktie.

Sista dag för handel med teckningsoptioner av serie TO1: 13 april 2021.

Utspädning m.m.: Vid fullt nyttjande ökar aktiekapitalet med 88 971 SEK, från 2 491 203 SEK, till 2 580 174 SEK. Antalet aktier ökar vid fullt nyttjande med 88 971 aktier, från 2 491 203 aktier till 2 580 174 aktier. Utspädningen vid fullt nyttjande uppgår till 3,45 procent av antalet aktier och 3,45 procent av antalet röster.

Notera att de teckningsoptioner som inte nyttjas senast den 20 april 2021, alternativt avyttras senast den 13 april 2021, förfaller värdelösa. För att teckningsoptionerna inte ska förfalla krävs aktiv teckning av aktier alternativt avyttring av teckningsoptioner.

Hur teckningsoptionerna nyttjas:

Förvaltarregistrerade teckningsoptioner (depå):

Teckning och betalning genom nyttjande av teckningsoptionen ska ske i enlighet med anvisningar från respektive förvaltare. Vänligen kontakta er förvaltare för ytterligare information.

Direktregistrerade teckningsoptioner (VP-konto):

Ingen emissionsredovisning eller inbetalningsinstruktion kommer att skickas ut. Teckning ska ske genom samtidig kontant betalning enligt instruktioner på anmälningssedeln. Teckningsoptionerna ersätts därefter med interimsaktier (IA) i väntan på registrering hos Bolagsverket.

Anmälningssedel med instruktion för betalning kommer att finnas tillgänglig på Bolagets hemsida www.seatwirl.se och på Mangold Fondkommission AB:s hemsida www.mangold.se.

Rådgivare

Mangold Fondkommission AB är finansiell rådgivare till SeaTwirl avseende teckningsoptionerna.

För frågor avseende teckningsoptionerna, vänligen kontakta:

Mangold Fondkommission AB

E-post: emissioner@mangold.se

För mer information, vänligen kontakta:

Peter Laurits, VD
E-post: peter.laurits@seatwirl.com

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
SeaTwirl-PM-Teckningsoption-Sista-handelsdag.pdf

Om SeaTwirl
SeaTwirl AB (publ) är ett svenskt utvecklingsbolag inom vindkraft med visionen att bli en global ledare inom flytande vindkraft till havs. SeaTwirls unika flytande vindkraftverk är enkelt och robust med få rörliga delar. Detta passar förhållandena på havet och minimerar behovet av underhåll, vilket leder till färre stillestånd och fler drifttimmar. Bolagets första prototyp installerades i havet år 2015. Utveckling sker nu på nästa fullskaleenhet om 1 MW installerad turbineffekt. Bolaget är sedan 2016 noterat på Nasdaq First North Growth Market. Läs mer på: www.seatwirl.se.

Mangold Fondkommission AB är Bolagets Certified Adviser och nås på +46 8 5030 1550 och ca@mangold.se.

Source: beQuoted