Tessin fortsätter leverera avkastning till sina medlemmar – utbetalar totalt 168 MSEK i december

Stockholm, Sverige - Tessin Nordic Holding AB (publ) (NASDAQ: TESSIN) meddelar att man i december 2021 har betalat ut totalt 168,2 MSEK till sina medlemmar som investerat via plattformen. Av det totala beloppet utgör 151,8 MSEK investerat kapital och 16,4 MSEK ränta på kapitalet. Den genomsnittliga avkastningen på samtliga avslutade fastighetslån sedan starten 2014 uppgår per den sista december 2021 till 8,42 procent.

”Jag drivs av att fortsätta skapa värden och avkastning för våra medlemmar, samtidigt som jag med stort engagemang följer utvecklingen av de fastighetsprojekt som lånen möjliggör. I december rekryterade vi två nya finansieringsrådgivare för att kunna leverera ännu fler nytänkande finansieringslösningar till fastighetsutvecklare och fastighetsägare runtom i Sverige.” säger Heidi Wik, VD för Tessin Nordic Holding.

I december 2021 betalades cirka 168,2 MSEK ut till Tessins medlemmar. Det utbetalade kapitalet stiger i takt med att det förmedlade kapitalet stiger och sedan starten 2014 har Tessin förmedlat mer än 3,7 miljarder kronor till fler än 320 fastighetsprojekt. Av det totala investerade kapitalet har cirka 2,6 miljarder kronor utbetalats med i snitt 8,42 procent avkastning.

Tessins målsättning är att fortsätta växa organiskt genom att erbjuda en kombination av intressanta investeringserbjudanden och finansieringslösningar på fastighetsmarknaden. Kapitalet från Tessins medlemmar har bland annat möjliggjort byggnationen av fler än 5 000 bostäder och hundratals kommersiella lokaler.

Fakta Tessin
Antal medlemmar: 58 000+ st
Antal kapitalresningar: 328 st
Rest kapital: SEK ca 3,7 miljarder
Utbetalt kapital: SEK ca 2,6 miljarder*
Genomsnittlig avkastning: ca 8,42 procent**

*Siffran inkluderar investerat kapital samt avkastning som betalats ut till Tessins medlemmar.
**Den genomsnittliga avkastningen baseras på den viktade årsavkastningen för samtliga avslutade lån på Tessins plattform inklusive kreditförluster.

Source: MFN

spara