Simris Alg utser interim VD och genomför förändringar i ledningsgruppen

Som tidigare meddelats kommer bolagets nuvarande VD Fredrika Gullfot att lämna bolaget den 17 september. Simris styrelse har vid ett möte den 16 september beslutat att nuvarande CFO Christoffer Tell utses till interims VD för Simris Alg, från och med den 17 september. Bolagets ledningsgrupp förändras även och består nu av produktionschef Hannes Hall och interims VD/CFO Christoffer Tell. CMO Daphne Jaeschke lämnar bolaget som en del av den omstrukturering som tidigare meddelats.

Styrelsen fortsätter arbetet med att rekrytera en ny VD och gör goda framsteg i den processen. Ordförande Steven Schapera kommenterar: "Simris är positionerat för betydande tillväxt med ökat fokus som B2B -aktör inom affärsområdena biomimetics och novel foods. Det är absolut nödvändigt att vi hittar rätt ledare för att driva denna övergång, någon som kan bygga de bästa kommersiella relationerna för att skapa värde till fördel för alla våra aktieägare. "