Quartiers Properties AB: Offentliggörande av valberedningens förslag till styrelse och styrelsearvode inför årsstämman den 29 april 2022

Valberedningen i Quartiers Properties AB (publ) ("Quartiers Properties" eller "Bolaget") föreslår oförändrad styrelse och oförändrat styrelsearvode för tiden intill slutet av årsstämman 2023.

Valberedningen föreslår omval av Jörgen Cederholm, Sten Andersen, Jimmie Hall och Andreas Bonnier som styrelseledamöter för tiden intill slutet av nästa årsstämma. Jörgen Cederholm föreslås fortsatt vara styrelsens ordförande.

Information om styrelseledamöterna som föreslås till omval finns på Quartiers Properties hemsida.

Valberedningen föreslår vidare att styrelsearvode oförändrat ska utgå med 290 000 kronor till styrelseordföranden och med 150 000 kronor vardera till övriga bolagsstämmovalda styrelseledamöter för tiden intill slutet av nästa årsstämma. Vidare ska styrelsen ha rätt att besluta om att utbetala marknadsmässig och skälig ersättning till styrelseledamot (personligen eller via bolag) för utfört konsultarbete som inte omfattas av sedvanligt styrelsearbete.

Övriga förslag till årsstämman finns tillgängliga i kallelsen till årsstämman som publicerades den 29 mars 2022 vilken finns tillgänglig på Quartiers Properties hemsida.