Mavshack Zellma bygger Europas största live-shoppingstudio i samarbete med NEP, världens ledande tekniska produktionsbolag för live-produktioner och event

MAVSHACK ZELLMA BYGGER EUROPAS STÖRSTA LIVE-SHOPPINGSTUDIO I SAMARBETE MED NEP, VÄRLDENS LEDANDE TEKNISKA PRODUKTIONSBOLAG FÖR LIVE-PRODUKTIONER OCH EVENT

"Tillsammans med NEP har Mavshack Zellma (Zellma) skapat marknadens mest eleganta och kostnadseffektiva VR-studio." säger PA Gullö, som leder produktionsarbetet i studion.

PA Gullö är pionjär inom kommersiell TV på TV3. Där han var kommentator, programledare och sportchef med ansvar för legendariska hockey-VM-sändningar, Super Bowl och Champions League. Han har tidigare i sin karriär även haft uppdrag för bla SVT, TV4, Canal+ och Cmore.

"Zellma startades för att skapa marknadens bästa live-shoppingupplevelse," säger Gullö. "Vi tror på hög-kvalitativa produktioner med bästa tekniken och medarbetarna, både framför och bakom kameran."

Mavshack Zellmas VD Pål Burman, med en bakgrund i från media, säger: "Zellma tar nu live-shopping till en ny nivå tillsammans med NEP, där Mavshack levererar sälj-plattform och streaming via Zellma.com."

Studion byggs upp i SVT-dramas tidigare lokaler i frihamnen i Stockholm, där NEP bedriver sin verksamhet.

Stockholm den 3:e december 2020
Mavshack AB (publ)

För mer information vänligen kontakta:

VD Tommy Carlstedt

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Mavshack Pressrelease 2020-12-03.pdf

Om Mavshack AB

Mavshack AB investerar i bolag med inriktning mot digital distribution. Koncernen består av dotterbolagen Mavshack Zellma AB, 24hTech, Mavshack Movies och YourIT samt intressebolaget Ambientmedia. Sedan 2007 förenklar vi våra kunders verksamhetsprocesser genom att erbjuda fullservice-tjänster inom helintegrerade plattformslösningar, streamingteknik, direct carrier billing och den senaste tekniken inom ljud, bild och AR-produktion. Mavshack AB (publ) är listat på Nasdaq First North Growth Market under kortnamnet MAV. Certified Adviser är Erik Penser Bank, telefon: 08 463 83 00, Email: certifiedadviser@penser.se. Mer information finns på www.mavshack.se

Source: beQuoted