Meddelande om stabiliseringsåtgärder

EJ FÖR OFFENTLIGGÖRANDE, DISTRIBUTION ELLER PUBLICERING, DIREKT ELLER INDIREKT, I ELLER TILL USA, AUSTRALIEN, HONGKONG, KANADA, JAPAN ELLER ANNAN JURISDIKTION DÄR OFFENTLIGGÖRANDE, DISTRIBUTION ELLER PUBLICERING SKULLE VARA OTILLÅTEN ELLER KRÄVA REGISTRERING ELLER ANDRA ÅTGÄRDER.

Swedbank AB (publ) (”Swedbank”) meddelar, som stabiliseringsansvarig, att stabiliseringsåtgärder vidtagits i Wästbygg Gruppen AB:s (publ) (nedan ”Wästbygg” eller ”Bolaget”) B-aktie vilken handlas på Nasdaq Stockholm.

Som meddelades i samband med offentliggörande av prospekt och således erbjudandet om förvärv av nyemitterade och befintliga B-aktier i Bolaget den 30 september 2020 agerar Swedbank stabiliseringsansvarig avseende B-aktien i Wästbygg, från och med första dagen för handel på Nasdaq Stockholm, den 13 oktober 2020, och under högst 30 dagar därefter.

Swedbank har, i egenskap av stabiliseringsansvarig, meddelat att stabiliseringsåtgärder, i enlighet med artikel 5.4 i EU:s marknadsmissbruksförordning (EU/596/2014), har genomförts i Wästbyggs B-aktie på Nasdaq Stockholm enligt nedan. Kontaktperson i Swedbank är Karin Tyche, telefon: +46 72 237 88 71.

Stabiliseringsinformation
Emittent:Wästbygg Gruppen AB (publ)
Instrument:B-aktier (ISIN: SE0014453874)
Erbjudandestorlek:9 895 833 B-aktier
Erbjudandepris:96 SEK
Marknad:Nasdaq Stockholm
Ticker:WBGR B
Stabiliseringsansvarig:Swedbank AB (publ)
Stabiliseringsåtgärder
DatumKvantitet (antal aktier)Högsta pris (SEK)Lägsta pris (SEK)Volymviktat genomsnittspris (SEK)ValutaHandelsplats
2020-10-234 177969696SEK
2020-10-2678 518969696SEK
2020-10-27170 414969696SEK
2020-10-28174 434969696SEKNasdaq Stockholm

För mer information, vänligen kontakta:

Jörgen Andersson, VD och koncernchef
E-post: jorgen.andersson@wastbygg.se

Marie Lindebäck, Chef Investor Relations
Telefon: +46 723 467 20 12
E-post: marie.lindback@wastbygg.se

Denna information lämnades för offentliggörande kl. 19:35 CET den 29 oktober 2020.

Viktig information

Detta meddelande utgör inte ett erbjudande att sälja eller förvärva värdepapper som emitterats av Wästbygg i någon jurisdiktion där ett sådant erbjudande skulle vara olagligt.

Detta meddelande lämnas inte, och får inte spridas i eller skickas till, USA, Australien, Kanada, Japan eller någon annan jurisdiktion där sådan spridning skulle vara otillåten eller kräva registrering eller andra åtgärder. De värdepapper som beskrivs i detta meddelande har inte och kommer inte att registreras i enlighet med den vid var tid gällande United States Securities Act från 1933 (”Securities Act”) och de får därför inte erbjudas eller säljas i USA utan att registreras eller omfattas av ett undantag från registrering enligt Securities Act samt i enlighet med tillämplig värdepapperslagstiftning i delstater i USA. Bolaget avser inte att registrera något erbjudande i USA eller att lämna något erbjudande av värdepapper i USA.

Erbjudandet av de värdepapper som omnämns i detta meddelande har lämnats genom ett prospekt som tillhandahållits av Bolaget och som innehåller detaljerad information om Bolaget. Detta meddelande utgör en annons och inte ett prospekt enligt förordningen (EU) 2017/1129 (tillsammans med tillämpliga implementeringsåtgärder i något medlemsland, ”Prospektförordningen”). Investerare bör inte investera i de värdepapper som beskrivs i detta meddelande med stöd av annat än informationen i tidigare nämnda prospekt.

I de EES-medlemsländer, förutom Sverige, som har implementerat Prospektförordningen (vardera en ”Relevant Medlemsstat” (inklusive, för tvivels undvikande, Storbritannien under övergångsperioden för Brexit) är detta meddelande endast avsett för och riktat till kvalificerade investerare inom sådan Relevant Medlemsstat på det sätt som avses i Artikel 2(1)(e) i Prospektförordningen, det vill säga enbart till investerare som kan vara mottagare av ett eventuellt erbjudande utan att ett prospekt registrerats i sådan Relevant Medlemsstat.

Detta meddelande distribueras och riktar sig enbart till (a) personer som befinner sig utanför Storbritannien, eller (b) personer som befinner sig i Storbritannien som antingen (i) har professionell erfarenhet av investeringar som faller inom den vid var tid gällande Artikel 19(1) i U.K. Financial Services and Markets Act 2000 (Financial Promotion) Order 2005 (”Ordern”) eller (ii) är subjekt med hög nettoförmögenhet eller andra personer som detta meddelande lagligen kan riktas till, vilka omfattas av Artikel 49(2)(a)-(d) i Ordern (alla sådana personer benämns tillsammans ”Relevanta Personer”). Personer som inte är Relevanta Personer får inte agera på eller förlita sig på informationen i detta meddelande. En investering eller investeringsåtgärd som detta meddelande avser är enbart möjlig för Relevanta Personer och kommer endast att fullföljas med Relevanta Personer. Personer som sprider detta meddelande måste själva säkerställa att sådan spridning är tillåten.

Source: MFN